A căzut o mare COMPANIE. Ulii aerului se luptă pentru ea

0

Lufthansa trebuie „sa se confrunte cu condiții și obligatii dure“ pentru aprobarea fuziunii, a mai declarat Wambach. Intre acestea se numara si renuntarea la o mare parte din drepturile de aterizare ale Air Berlin. Președintele Bundeskartellamt, Andreas Mundt, a declarat pentru Sueddeutsche Zeitung ca autoritatea de concurenta „va supraveghea foarte atent“ planurile Lufthansa.

Ministrul Federal al Transporturilor, Alexander Dobrindt (CSU),  a declarat anterior ca nu a identificat  niciun fel de intentii antitrust. Secretarul de stat pentru economie al SPD, Matthias Machnig, a aparat, de asemenea, creditul de stat cu care este sustinuta compania aeriana in insolventa, rolul acestei creditari fiind de a acoperi piederile din urmatoarele trei luni si de a mentine „in aer“ aparatele de zbor ale Air Berlin.

Ministrul de externe, Sigmar Gabriel (SPD), a justificat creditul de stat pentru Air Berlin intr-un mod si mai dramatic, spunand ca a fost vorba de „a evita o criza nationala“. Fara aceasta interventie, 80.000 de mii de oameni care plecau in concediu ar fi ramas blocati in aeroporturi. Au existat insa si voci politice care catalogau acest credit federal al guvernului drept o miscare cu scop electoral, dat fiind faptul ca, pana la alegerile parlamentare din Germania, a ramas ceva mai mult de o luna.

Intre timp, compania aeriana irlandeza Ryanair a reinnoit criticile aduse ajutorului guvernamental german: „In opinia noastra, este evident ca guvernul federal lucreaza cu Lufthansa mana in mana, pentru a pastra atu-ul  competitiei pentru Germania“, a declarat directorul de marketing al Ryanair, Kenny Jacobs, ziarului Bild. „Faptul ca ministrul transporturilor, Alexander Dobrindt, a subliniat ca aici nu exista incalcari ale normelor antitrust, a confirmat ca este vorba de o inscenare“, a adaugat el.

 

Citește mai departe pe HOTNEWS.