x


  • EUR
    4.5950
    USD
    3.8316
  • 16° C
    Vremea
    Bucuresti
    Vant

    11 km/h
    Umiditate

    51%
    Presiune

    34236 hPa
string(7) "general"

AFACEREA rovinietelor fictive

Cazul unui șofer de camion sârb amendat pentru lipsa rovinietei a scos la iveală un uriaș sistem de fraudare a banului public, practicat atât de către angajații CNAIR, cât și de cei ai unor stații de alimentare cu carburant.

Author: Mihai Voican | Sursa: TIR MAGAZIN | Publicat: 13.09.2017, 16:59 | Actualizat: 13.09.2017, 16:59

Bugetul CNAIR, destinat construcției și reabilitării de drumuri, este păgubit anual cu sume de zeci de milioane de euro printr-o metodă simplă, care profită la maximum de actuala formulă de eliberare a rovinietei. Rovinieta este emisă fictiv, mizându-se pe faptul că, în orele târzii ale serii, nimeni nu efectuează controale. Șoferii plătesc dar banii ajung în buzunarele unora și nu la bugetul de stat sau în construcția de autostrăzi.

 

Procedeul infracțional este practicat la scară largă de către angajații CNAIR din frontieră și de către cei ai benzinăriilor care au dreptul să emită rovinietă. Ei profită de procedura folosită pentru emiterea unei roviniete și de faptul că unii cumpărători nu sunt atenți sau nu cunosc suficient de bine limba română.
În mod normal, atunci când un șofer solicită o rovinietă, îi dă celui care îi face rovinieta datele vehiculului. Acesta din urmă le bagă în sistem și emite automat un print cu aceste date, pe care îl dă șoferului să verifice corectitudinea informațiilor furnizate. Dacă șoferul este de acord, el semnează acest print și îl dă înapoi vânzătorului, care are obligația să îl păstreze. În baza acestei semnături pe print, se eliberează rovinieta propriu-zisă, care se și achită. În cazul în care cumpărătorul nu își dă acordul pe acel print, vânzătorul poate anula în sistem datele și nu se mai eliberează rovinieta.

 

Citește mai departe în TIR MAGAZIN.