Atenţie! Companiile care verifică candidaţii pentru un anumit post pe Facebook sau Twitter încalcă legea

0

Astfel, potrivit noilor reglementări publicate de agenţia de protecţie a datelor a UE, angajatorii vor avea nevoie de un motiv legal pentru a verifica profilele de social media ale potenţialilor candidaţi. Reglementatorii au spus că datele colectate din căutările pe social media trebuie să fie necesare şi relevante pentru performanţa la job.

 

Potrivit estimărilor, 60% din angajatori folosesc reţelele de socializare pentru a tria potenţialii candidaţi înainte de a face alegeri. Reglementatorii, care împreună formează un grup pentru protecţia datelor, cunoscut drept Articolul 29, nu pot face legi europene. Dar totuşi, din moment ce verifică legea aplicabilă în toate cele 28 de state europene, şi caută o interpretare comună, rolul lor este extrem de puternic şi au o influenţă majoră.

 

Potenţialilor candidaţi trebuie să li se spună înainte de a aplica pentru un job dacă firma doreşte să facă un audit al profilelor de social media, iar angajatorii nu pot forţa angajaţii să accepte cererile de prietenie.

 

Noua legislaţie va putea amenda companiile cu până la 4% din cifra globală de afaceri, sau 20 de milioane de euro, în cazul în care se descoperă încălcarea ei.