Autorităţile vor să revoluţioneze poliţele RCA

 

În ultimii ani, peste 300 de companii au plătit instruirea în tehnici de şofat defensiv pentru 40.000 de angajaţi în acest centru de pregătire. O parte din banii pentru un astfel de curs ar putea fi redusă din poliţa RCA, spun asigurătorii.

 

„În urma unui trainning la o astfel de şcoală, să poţi să îmbunătăţeşti frecvenţa şi implicit să reduci tarifele pe anumite segmente de clienţi,” explică Adrian Marin, preşedinte Uniunea Societăţilor de Asigurare.

 

Autorităţile vor să introducă un sistem nou pentru şoferii prudenţi: îşi pot face asigurare colectivă la o companie şi dacă niciunul dintre ei nu face accident, o parte din banii daţi pe asigurare sunt împărţiţi ca bonus.

 

„În zona de bonus malus vom găsi nişte soluţii în care să stimulăm, de exemplu, asigurările colaborative. Să zic 100 de oameni care se adună împreună, pun banii laolaltă, dacă sunt despăgubiri se plătesc din aceşti bani, şi o parte din banii care rămân se întorc înapoi către asiguraţi. Practic, ei sunt motivaţi să nu realizeze accidente.

 

O altă soluţie ar fi sistemul de plată la utilizare. Adică, asigurarea va avea o componentă fixă şi una variabilă în funcţie de numărul de kilometri parcurşi. Pentru asta, soferul trebuie să accepte la bord un sistem telematix, adică o cutie care înregistrează informaţii despre distanţele parcurse şi comportamentul în trafic.

 

„Ca la curent electric: ai consumat mai mult, plăteşti diferenţa. Ai consumat mai puţin, ţi se dau banii înapoi,” spune Călin Rangu, director în cadrul ASF.

 

România este pe locul doi în Europa la numărul de decese din accidente auto, cu 97 la 1 milion de locuitori. 1.900 de români mor anual pe şosele, potrivit statisticilor.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed