Calamitate pe piaţa de asigurări. Sute de brokeri vor da faliment

Intermediarii din asi­gu­rări vor primi comisioane de 1-2% din vânzări de la firmele de profil cu care lucrează. Acest anunț a fost publicat deja de Generali și urmează să fie făcut și de Allianz Țiriac, Groupama și Omniasig VIG.

 

Aceste comisioane se vor aplica polițelor de asigurare civilă auto vândute pentru camioane și autocare, însă și onorariile pentru restul categoriilor de vânzări vor scădea până la 5-8%, față de 10-12% în prezent sau peste 20% în perioada în care în piață activau încă societățile Astra și Carpatica Asig. Este o nouă lovitură directă dată capitalului românesc, dominant pe piața brokerajului, spre deosebire de cea a asigurătorilor.

 

 

Dacă și firmele de intermediere mor, drumul va fi deschis pentru companiile străine în demersul lor de a acapara întreaga piață locală. Sursele „României libere“ spun că există deja brokeri de la Viena care au început să intre puternic pe piața locală.

 

Viitorul este pecetluit

 

 

„Impunerea unor prețuri maxi­me ale polițelor de asigurare obli­gatorie de răspundere civilă auto (RCA) și reducerea comisioanelor încasate îi vor obliga pe brokerii de asigurări fie să renunțe să mai vândă polițe timp de șase luni, fie să «vină cu bani de acasă» pentru a-și păstra clienții“, a declarat, pentru News.ro, pre­șe­dintele Uniunii Naționale a Societăților de Intermediere și Consultanță în Asigurări din România (UNSICAR), Bogdan Andriescu.

 

 

Guvernul a dat dreptul Au­to­rității de Supraveghere Finan­ciară (ASF), prin ordonanță de urgență, să fixeze prețuri ma­xime pentru polițele RCA pentru o perioadă de șase luni, ceea ce echivalează cu o înghețare a prețurilor. Măsura, permisă în cazuri excepționale de Comisia Europeană, este fără precedent după intrarea României în Uniunea Europeană.

 

 

Astfel, tariful maxim pentru polița de răspundere civilă auto pentru un camion cu masa peste 16 tone va fi de 7.534 lei, iar tariful maxim anual al unei polițe obișnuite, pentru un autoturism cu o capacitate cilindrică între 1.201 și 1.400 cmc, deținut de o persoană cu vârsta cuprinsă între 31 și 40 de ani, va fi de 610 lei.

 

 

Înghețarea prețurilor ar trebui să afecteze în primul rând jucătorii de pe piața RCA, pe care mai activează doar opt companii. Însă, cunoscătorii spun că, în realitate, din opt jucători, doar trei sau patru sunt activi cu adevărat, restul companiilor nefiind interesate decât în măsură foarte redusă de segmentul RCA. Astfel, doar patru companii, Asirom, EuroIns, City Insurance și Omniasig, de care depind și câștigurile brokerilor, activează în această zonă, restul nefiind interesate să vândă polițe decât pe unele segmente, astfel că anunță prețuri foarte mari.

 

 

Însă, înghețarea prețurilor acestor polițe îi lovește puternic pe brokerii de asigurări, care
și-au dezvoltat afacerile în ultimii ani, pe măsură ce companiile de asigurări au apelat tot mai mult la acest canal de vânzări, care a devenit dominant în piață. „Brokerii vor trebui să vină cu bani de acasă pentru a-și păstra clienții. Am speranța că măsura nu va fi aprobată de Consiliul Concurenței, altfel nu vom avea o piață normală timp de șase luni“, a afirmat președintele UNSICAR.

 

 

Președintele Consiliului Concu­renței, Bogdan Chirițoiu, a declarat luna trecută că autoritatea a acceptat doar ca măsură temporară activarea unei clauze prin care să se înghețe tarifele RCA timp de șase luni, până la adopta­rea legii care va reglementa piața. „Consiliul Concurenței va analiza hotărârea de guvern prin care se cere plafonarea tarifelor și va stabili dacă este sau nu oportună această măsură. Autoritatea nu a primit încă HG pentru a putea analiza. Înghețarea tarifelor este o măsură extraordinară, care a mai fost luată o singură dată, în 1997“, au declarat miercuri, pentru News.ro, surse din piață.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed