Cât câștigă producătorii auto pentru fiecare mașină vândută

 

Cifrele aferente vânzărilor de automobile sunt, de obicei, cele care fac diferenţa între un constructor auto de succes şi unul care se zbate să supravieţuiască. Cel puţin aceasta este varianta simplistă şi deloc reală a analizelor făcute după ureche. Cu siguranţă, volumul vânzărilor este un indicator important pentru fiecare companie, însă banii rămaşi în vistierie la finalul exerciţiului financiar au un rol mult mai important .

 

 

Din nefericire, stabilirea cu exactitate a profitului obţinut pentru fiecare maşină vândută este o sarcină dificilă, iar studiile pe această temă sunt extrem de rare. Pe deoparte pentru că producătorii ascund cu mare grijă astfel de informaţii, pe de alta pentru că în raportările financiare anuale sau semestriale  profiturile menţionate sunt generate şi de alte activităţi decât simpla asamblare şi comercializare a maşinilor, stabilirea unei diferenţe exacte între costurile de producţie şi logistice şi preţul de piaţă poate fi supusă unor erori majore.

 

 

Cu toate acestea, cercetătorii de la Centrul de Cercetare pentru Industria Auto (CAR) al Universităţii din Duisburg-Essen, şi-au asumat riscul de a da publicităţii rezultatele unui studiu realizat pe baza raportărilor financiare de la jumătatea acestui an ale marilor producători auto. Graţie acestui document, puteam afla cu cât îşi taxează suplimentar producătorii auto clienţii pentru a obţine profit.

 

mai multe, pe capital.ro

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed