x


  • EUR
    4.5244
    USD
    4.2591
  • -1° C
    Vremea
    Bucuresti
    Vant

    18 km/h
    Umiditate

    97%
    Presiune

    34067 hPa
string(11) "fiscalitate"

Cât costă înfiinţarea unei firme după eliminarea celor 102 taxe

Costul înfiinţării unei firme a scăzut de zece ori de la 1 februarie. Astfel, de la 353 de lei cât costa înfiinţarea unui SRL, astăzi cei interesaţi să-şi deschidă o firmă vor plăti doar 31,5 lei, respectiv taxa de publicare în Monitorul Oficial.

Author: Mircea Popa | Sursa: Money.ro | Publicat: 11.02.2017, 9:14 | Actualizat: 11.02.2017, 9:14

Eliminarea celor 102 taxe îi ajută şi pe românii care vor să îşi înfiinţeze o firmă. Mai exact, costurile de înfiinţare devin aproape zero. Capitalul social de 200 de lei, este singura sumă mai mare care se depune în contul firmei.

Înregistrarea unui S.R.L la ONRC, dacă toate documentele depuse sunt în regulă, durează trei zile. Îţi oferim câteva recomandări pentru a economisi timp şi bani cu privire la documentele pe care trebuie să le ataşezi dosarului de înregistrare.

Primul pas este să alegi trei posibile nume pentru firmă. După ce ai găsit variantele, depui  la Registrul Comerţului cererea de rezervare. Practic, cererea este un formular pe care îl poti obţine direct de la instituţie sau pe care îl poţi descărca, imprima şi completa acasă, înainte să ajungi la sediul ONRC. Iniţial, taxa era de 72 de lei, însă de la 1 februarie s-a eliminat. Documentul care atestă rezervarea denumirii se poate ridica în maximum o oră de la depunerea cererii. Este bine de ştiut că rezervarea denumirii este valabilă trei luni de la data obţinerii.

Verificarea disponibilităţii sau rezervarea denumirii se poate face şi online, pe site-ul portal.oncr.ro. Pentru a putea face acest lucru ai nevoie de un cont online şi semnătură electronică.

l Pasul doi se referă la sediul social. Aici ai nevoie de următoarele documente: contract de proprietate/ contract de închiriere/ contract de comodat/ contract de leasing imobiliar şi acordul vecinilor.

În cazul în care optezi să foloseşti drept sediu o proprietate pe care o deţii, documentul doveditor este chiar contractul de vânzare-cumpărare, certificatul de moştenitor al imobilului sau contractul de donaţie în formă autentică. Dacă preferi ca sediul firmei să fie într-un spaţiu închiriat, atunci contractul de închiriere sau subînchiriere înregistrat la organele fiscale îţi va servi drept dovadă.

Orice variantă ai alege, documentele trebuie depuse în copie certificată de asociaţii firmei sau în copie legalizată. Costul obţinerii unei copii legalizate variază de la notar la notar.

Mai există şi soluţia de a apela la un cabinet de avocatură care oferă servicii de găzduire sediu social sau la alte societăţii care oferă servicii de acest tip. În funcţie de firma sau cabinetul de avocatură pe care îl alegi, costul pentru găzduirea sediului social poate varia de la 500 la 900 de lei pe an.

Următorul pas este redactarea actului constitutiv. Acest document este unul important pentru viitoarea societate deoarece reglementează printre altele obiectul de activitate al firmei, obligaţiile şi drepturile asociaţilor şi administratorului, modalitatea de lichidare sau de dizolvare a societăţii comerciale şi participarea asociaţilor la pierderi şi beneficii. Apoi, trebuie să mergi la bancă să depui capitalul social, în valoare de 200 de lei, într-un cont deschis pe baza cererii de rezervare pe care e important să o ai în original. Păstrează chitanţa primită pentru a dovedi că ai parcurs acest pas. Chitanţa obţinută trebuie depusă în original la dosarul de înfiinţare al firmei. De asemenea, mai sunt câteva declaraţii pe care le poţi descărca de pe site-ul ONRC care trebuie ataşate dosarului. În trei zile de la depunerea dosarului ar trebui să poţi ridica actele privind înregistrarea firmei.