Ce înseamnă sediul electronic al unei firme

Doar că, faţă de plicul de la poştă, mesajele electronice ajung aproape instantaneu, sunt mai ieftine şi poate fi uşor verificată primirea lor. Sună bine, nu? Ei, ministrul comunicaţiilor susţine „Că nu e bine, dom’le, că n-are toată lumea în România acces la internet”. Şi nu se poate găsi o rezolvare la această problema? Una care să ne mai scape de hârţogărie şi birocraţie? Soluţia însă există şi a fost deja propusă în textul iniţiativei.

În Senatul României este în lucru o iniţiativă legislativă care spune că oricărui operator economic din România i-ar fi făcută, automat, de către stat, o căsuţă poştală electronică, aceasta având statut de „sediu electronic”. Adresa de email ar fi generată automat pe baza codului de identificare fiscală sau a codului unic de identificare a firmei.

Toate comunicările oficiale precum decizii, citaţii sau alte acte administrative care ar fi trimise către o astfel de căsuţă electronică ar avea aceeaşi valoare oficială precum echivalentele tipărite şi livrate de poştaş.

Un astfel de sistem oferă numeroase avantaje. Mesajele sunt expediate şi recepţionate aproape instantaneu, se poate verifica uşor atât trimiterea cât şi primirea lor, ar fi stocate pe o perioadă nedeterminată în serverele Oficiului Registrului Comerţului şi ar fi mult mai ieftine decât tipărirea şi livrarea prin poştă. De asemenea, s-ar elimina orice probleme legate de pierderea acestor documente în procesul de livrare sau de eschivarea adresantului de la primirea lor.

mai multe, pe DIGI24

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed