Cel mai mare startup pornit în România a fost închis de Facebook la nici doi ani de la achiziţia lui cu 500 mil. dolari

0

 

 

LiveRail este un serviciu care conectează advertiserii cu conţinutul video printr-un process automatizat, ajutând la monetizarea video-urilor prin reclame.

 

Povestea LiveRail: totul a pornit de la un contract de externalizare

 

 

Facebook a cumpărat LiveRail aproximativ 500 de mil de dolari în iulie 2014 pentru a face ”reclamele video mai bune pentru toată lumea”. Achiziţia însă nu a avut rezultatul aşteptat.

 

 

În aprilie, şeful Facebook pe partea de reclame, Brian Boland, a admis că integrarea tehnologiei LiveRail ”durează mai mult decât spera”

 

 

El a spus că frauda în sectorul reclamelor şi problemele de compatibilitate au făcut LiveRail să îşi schimbe traseul. În ultimele luni, CEO-ul companiei a părăsit Facebook şi a concediat zeci de angajaţi de la LiveRail.

 

 

”Închidem LiveRail pentru a ne concentra pe metode mai bune pentru a ajuta publisherii să îşi vândă reclamele direct către advertiser, precum şi pentru expansiunea ofertei noastre de reclame video prin Reţeaua de Audienţă. Acestea este cee ace mai mulţi parteneri ne-au spus că vor să facem, iar noi credem că mişcarea va face reclamele video mai relevante pentru persoanele care le urmăresc”, a anunţat Facebook.

 

 

La începutul lunii mai, 40 de oameni din echipa de contabilitate şi vânzări a Liverail au primit ordin de la Facebook să îşi găsească alte roluri în companie, sau altfel vor fi concediaţi.

 

 

Divizia nou formată a lucrat la mai multe produse Facebook, inclusiv Facebook Audience Network, care permite brandurilor să îşi extindă campaniile publicitare de pe Facebook şi pe site-uri care nu aparţin reţelei de socializare.

 

 

Povestea LiveRail, compania online cumpărată la începutul acestei luni de Facebook cu 500 mil. dolari, are ca punct de start un proiect de externalizare semnat între un start-up britanic care a oferit unei mici firme din Cluj-Napoca, găsită după căutări pe internet, un contract de dezvoltare a unei pagini web.

 

Acest contract i-a pus în legătură pe britanicul Mark Tref­garne şi pe românii Andrei Dunca şi Sergiu Biriş, iar calitatea proiectelor realizate la Cluj pentru clienţii din Marea Britanie i-a determinat pe cei trei să treacă la un nou nivel, respectiv să demareze împreună, ca parteneri, LiveRail – proiectul unei tehnologii care să permită afişarea de reclame video online.

 

„În perioada în care am lucrat împreună – pentru că Mark ne aducea clienţi din Londra, iar noi le realizam site-urile, şi el se ocupa de partea de contact cu clienţii – cred că i-am câştigat încrederea“, a povestit Sergiu Biriş la ZF Live.