Cele patru COMPANII care cumpără întreaga LUME

Amazon.com tinde să fie o companie totală, una care încearcă să facă totul şi să vândă orice, cu şanse mari să devină prima afacere care depăşeşte 1.000 de miliarde de dolari, potrivit Barclays. Este deja campioana lumii la investiţii în cercetare şi dezvoltare. Whole Foods, achiziţie de aproape 13,7 miliarde de dolari, îi aduce magazine de alimente organice.

 

Deşi este o afacere de nişă, Whole Foods este unul dintre cei mai mari retaileri din America. În portofoliul de operaţiuni al Amazon.com mai intră, printre altele, cloud computing-ul, speakere activate vocal, streaming video, producţie de studio, cu care a livrat filme şi spectacole premiate, curierat la scară largă, livrare de alimente, dispozitive mobile şi tot felul de produse de internet, cum ar fi site-ul DPReview, un reper în analizele aparaturii foto, după cum aminteşte The New York Times.  Amazon.com îşi poate pune amprenta asupra vieţii fiecărui american şi nu numai.

 

Modul în care creşte şi gândeşte acest gigant reflectă o tendinţă vizibilă în America, mai ales la companiile născute în Silicon Valley. De acolo,  tentaculele câtorva coloşi de tehnologie ating industrii la care nimeni nu s-ar fi aşteptat, modelând lumea după chipul lor în efortul de a ocupa pieţe noi după saturarea celor vechi cu produsele lor, notează The Wall Street Journal. Aceste companii sunt motivate de ambiţie, la care se adaugă ideea aproape me­sianică a celor din Silicon Valley că tehnologia poate repara orice industrie din lume.

 

Doar câteva exemple: Apple Inc., un producător de computere devenit fabricantul celor mai râvnite telefoane mobile, lucrează la maşini autonome şi la  produse de augmented reality, explorând în acelaşi timp teritoriul plăţilor cotrolat de bănci. În contextul actual, Apple are şanse mai mari decât Amazon.com să devină prima companie de 1.000 de miliarde de dolari din lume. Facebook Inc., cea mai cunoscută reţea de socializare din lume, creează drone, hardware pentru realitatea virtuală, spectacole de televiziune şi chiar interfeţe telepatice între creiere umane şi computere.

 

Citește mai departe în ZIARUL FINANCIAR.

 

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed