Cinci miniştri au venit, au desenat autostrăzi şi au plecat

Ovidiu Silaghi, o prezență discretă în fruntea Transporturilor, s-a remarcat prin problemele de incompatibilitate și acuzaţiile aduse de DNA pentru trafic de influenţă. Potrivit procurorilor, Silaghi ar fi primit mită de 200.000 de euro de la Nelu Iordache, unul dintre oamenii de afaceri care a beneficiat de mai multe contracte de la CNADNR, anulate ulterior, scrie Gândul.

Relu Fenechiu a stat în fruntea ministerului doar 7 luni. Acum, acesta se află șa închisoare unde ispășește o pedeapsă de 5 ani în dosarul “Transformatorul”.

În timpul mandatului său a avut loc licitaţia pentru CFR Marfă, unde câştigător a fost declarat Gruia Stoica, prin Grup Feroviar Român (GFR), care a oferit un preţ de 202 milioane de euro pentru 55% din acţiuni. Ulterior, privatizarea CFR Marfă a eşuat.

Ramona Mănescu, următorul ministru al Transporturilor, a trecut ca și neobservată. Nici ea nu a semnat contractul privatizării CFR Marfă, parafarea acestuia revenindu-i secretarului de stat Cristian Ghibu, considerat un apropiat al lui Relu Fenechiu.

Dan Șova s-a remarcat la miruire, în Senat. Și a mai ieșit în față cu ceva: prin desenarea hărţilor cu 2.400 de kilometri de autostrăzi până în în 2020, între care controversata Bucureşti-Alexandria, aşa-numita autostradă a lui Dragnea.

Tot Şova a oprit mai multe lucrări, pe motiv că nu suntfonduri, precum lucrările la modernizarea şoselei de Centură de Sud a Bucureştiului.  În schimb, a demarat licitaţii pentru zeci de studii de fezabilitate (SF) de autostrăzi care nu au şanse să fie începute prea curând, riscând astfel cheltuirea inutilă a unor bani, având în vedere că termenul de valabilitate al unui SF este de doi ani, potrivit consultanţilor. Tot pe mandatul lui Şova la Transporturi la CNADNR au fost lansate două proiecte de concesiune care au rămas în aer: autostrada Craiova- Piteşti şi autostrada centura de sud a Capitalei.

Celebră rămâne şi “mutarea cu cortul” a lui Şova pe şantierul Comarnic-Braşov, autostradă pe care Şova o promitea, în martie 2013, terminată în 2016, “ chit că mă mut pe ea”. Nici până în prezent contractul cu asocierea Vinci – Strabag-Aktor nu a fost semnat, principal problemă fiind lipsa finanţării.

Ioan Rus, actualul ministru de la Transporturi, anunță finalizarea unei prime variante a Mater Planului de Transport. Documentul, fără de care România nu poate accesa fonduri europene pentru transporturi în perioada 2014-2020, a suferit mai multe modificări, Comisia Europeană transmiţând autorităţilor mai multe observaţii. În cea mai recentă variantă, care urmează să fie transmisă spre aprobare la CE, autostrada Sibiu-Piteşti devine “prioritate zero”, după ce anterior trecuse prin stadiul de drum expres.

Acum premierul Victor Ponta admite că cea mai mare nerealizare în cei trei ani de guvernare este legată de problema infrastructurii,.

„Dacă mă duc la Transporturi, CNADNR, toţi îmi vor spune a doua zi ne ia DNA-ul. Suntem în blocaj, este un blocaj politico-instituţional de înţelegere politică. O vom face din buget, nu din bani europeni. Nu vom avea bani europeni pentru Comarnic – Braşov, nu ni se dau”, a afirmat Ponta la B1 TV.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed