Circa 500 de angajaţi Ford Craiova pleacă din companie

În noiembrie 2014 Ford a anunţat derularea unei program de încetare voluntară a relaţiilor de muncă, împreună cu un program de concediere pe motive economice, pentru aproximativ 680 de posturi.

„Peste 490 de angajaţi ai uzinei Ford Craiova au aplicat pentru programul de încetare voluntară a relaţiilor de muncă, iar cererile acestora au fost acceptate de către conducerea companiei. Pentru a atinge ţinta de reducere de personal pentru 680 de posturi, Ford România a demarat încă de anul trecut un proces de consultări cu sindicatele. Ca urmare, confirmăm că Ford România şi sindicatele au ajuns la o înţelegere cu privire la implementarea unui program de lucru redus la fabrica din Craiova, ceea ce permite companiei să evite concedierea a aproximativ 170 de persoane”, a declarat Ana- Maria Timiş, purtătorul de cuvânt al constructorului auto.

Măsura a avut ca scop asigurarea competitivităţii uzinei din Craiova şi pentru controlul asupra costurilor operaţionale.

Programul redus de muncă va putea fi pus în practică după înregistrarea oficială a acestuia. Pe parcursul acestui program de muncă redus, angajaţii vor fi remuneraţi conform prevederilor Contractului Colectiv de Muncă şi ale legislaţiei în vigoare.

„Prin aceste măsuri se urmăreşte folosirea optimă a forţei de muncă din fabrica de la Craiova şi îndeplinirea condiţiilor actuale de producţie şi cele preconizate, în timp ce Ford continuă să caute oportunităţi pentru producerea unui al doilea autovehicul la Craiova. Începând cu anul 2008 când a fost preluată uzina, Ford a transformat Craiova într-una dintre cele mai moderne facilităţi de producţie din Europa, investind peste 1 miliard de euro în tehnologii avansate ce permit fabricii să construiască modele inovatoare precum Ford B-MAX şi motorul de 1.0 litri EcoBoost”, a adăugat Timiş.

La Craiova lucrau înainte de programul de reducere de personal aproximativ 3.200 de angajaţi.

„În timp ce B-Max continuă să fie unul dintre cele mai bine vândute modele ale segmentul B-MAV, piaţa auto din Europa rămâne la un nivel scăzut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoită anul acesta să-şi întrerupă producţia pentru un număr semnificativ de zile, atât în secţia de asamblare vehicule cât şi în cea de producţie motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova şi pentru a avea control asupra costurilor operaţionale, este necesară luarea de măsuri suplimentare pentru a ajusta volumele de producţie la cererea actuala a pieţei. Acest lucru necesită şi o reducere a forţei de muncă”, explicau în noiembrie reprezentanţii Ford motivul deciziei.

Grupul american produce la Craiova modelul B-Max şi motoare pe benzină EcoBoost. Asamblarea B-Max a fost lansată la jumătatea anului 2012, modelul fiind produs exclusiv la fabrica din Craiova şi comercializat doar pe piaţa europeană.

Producţia B-Max a fost oprită pentru aproximativ 40 de zile în primele nouă luni anul trecut, măsuri de sistare fiind luate şi ulterior, inclusiv la secţia de motoare.

În 2013, producţia de automobile a fabricii din Craiova a fost întreruptă pentru aproximativ 35 de zile, iar la motoare asamblarea a fost sistată timp de şapte zile.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed