Cum a ajuns Ungaria, un stat cu tendinţe naţionaliste, să-i atragă pe unii dintre cei mai mari producători auto europeni

Aproape că nu e săptămână fără vreo veste despre noi investiţii sau planuri de extindere în industria auto a Ungariei, devenită vitală pentru economia maghiară. Paradoxal pentru o ţară al cărei guvern promovează controlul statului în sectoarele economice strategice şi care critică corporaţiile străine ca fiind duşmani ai poporului, industria auto maghiară este în proporţie de 90% deţinută de străini.
Cu o contribuţie de 10% la PIB şi cu o treime la producţia industrială, sectorul  auto joacă un rol semnificativ în creşterea economiei ţării şi în angajarea resurselor demografice. Cu investiţii anunţate pe bandă rulantă, sectorul are cea mai rapidă creştere din întreaga industrie. Acest lucru aduce şi probleme.

 

Ultima veste, că Audi va începe în do­uă săptămâni producţia de motoare pentru maşini electrice la baza sa ma­ghia­ră de la Györ, duce industria auto a a­ces­tei ţări cu un pas în viitor. La linia de pro­­ducţie a motoarelor electrice vor lu­cra 1.000 de persoane asistate de 700 de roboţi. Oficialii maghiari anunţă că a­nul acesta producţia industriei auto va sta­bili noi recorduri şi vorbesc de o po­ves­te de succes care durează de 25 de ani.

 

Cum s-a ajuns aici? Institutul Polo­nez pentru Afaceri Internaţionale a fă­cut o scurtă incursiune în povestea de suc­­ces maghiară. Elementele ei prin­ci­pale sunt discriminarea pozitivă a pro­du­­că­to­ri­lor auto străini faţă de alte com­pa­nii stră­ine, poziţia geografică, in­fras­truc­tura bu­nă şi forţa de muncă până acum ieftină. Semnarea de către Daim­ler a unei scri­sori de intenţie cu guvernul lui Fe­renc Gyurcsany în iunie 2008 pentru cons­truirea unei fabrici Mer­ce­des-Benz în Kecskemet a fost un mo­ment crucial pen­tru industria auto ma­ghiară. Proiec­tul a fost  implementat cu suc­ces în mar­tie 2012, iar un an mai târziu prima ma­şi­nă sport Mercedes CLA produsă în în­tre­­gime în Ungaria a ie­şit pe poarta fa­bri­cii. Decizia construc­toru­lui german a în­curajat alte companii deja prezente în Un­garia să investească mai mult.

 

mai multe, pe ZF

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed