Cum afiseaza bancile comisioanele la bancomate

Începând de ieri, băncile comerciale trebuie să afişeze pe ecranele ATM-urilor valoarea nominală a comisioanelor pentru tranzacţiile cu carduri, potrivit unui normativ elaborat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). „Adevărul“ vă prezintă modul în care s-au conformat băncile la această cerinţă de transparenţă faţă de clienţi.

 

Până nu demult, clienţii nu ştiau că aproape la fiecare utilizare a bancomatului suma tranzacţionată sau chiar şi numai interogarea soldului se comisionează cu câţiva bănuţi sau, după caz, câţiva lei. Asta pentru că pe ecranele bancomatelor nu existau avertismente în acest sens. De ieri, însă, băncile trebuie să-şi anunţe clienţii şi doar cele care nu şi-au pregătit încă sistemele informatice pentru a afişa comisioanele au o perioadă de graţie de o lună.

 

Ce se vede pe ecrane  

 

În prezent avem trei categorii de afişări:

1. Fără nicio atenţionare privind comisioanele;

2. Cu o atenţionare vagă, care îl trimite pe client la contractul semnat cu banca emitentă;

3. Cu o atenţionare procentuală, dar care nu afişează şi suma nominală.

Probabil, după 3 aprilie vom avea şi aceste sume.

 

În documentarea noastră, la categoria „Fără nicio atenţionare“ am întâlnit bancomatele BRD, Garanti Bank, BCR şi Credit Europe Bank.

 

Alte bănci (cum ar fi Bancpost, Banca Transilvania, Carpatica, Pro Credit Bank, Libra Bank sau Intesa SanPaolo Bank) au afişat doar anunţul „Tranzacţia va fi comisionată conform condiţiilor din contractul încheiat cu emitentul cardului“, dar asta pentru că am introdus un card care nu e emis de aceeaşi bancă deţinătoare a bancomatului. În fine, la automatul băncii proprii apare anunţul, ceva mai concret, „Comisionul standard pentru această operaţiune este 0,2% din suma retrasă“ (a se vedea în tabelul alăturat cât înseamnă, în sumă exactă, acest comision de 0,2% din suma retrasă).

Citiți mai multe pe Adevarul.ro.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed