De ce nu avem şi noi drumuri ca la nemţi

Un răspuns imediat, chiar empiric, ar fi calitatea asfaltului. Este suficient să fi vizitat măcar o dată una din ţările enumerate în titlu pentru a putea face o comparaţie decentă cu drumurile din România.

Totuşi, ce lipseşte României în materie de drumuri şi se găseşte cu prisosinţă în Vest? Dincolo de abordarea autorităţilor vizavi de asfaltări, dincolo de rapiditatea cu care se fac licitaţiile şi de seriozitate cu care se lucrează, primează calitatea materialelor.

Astfel, dacă în România media de viaţă a asfaltului turnat pe drumurile naţionale este de circa 2 ani, în Vest, nu se pune problema de mai puţin de 5 ani de garanţie, chiar 7, în mod obişnuit. Diferenţa în durata de viaţă a asfaltului este dată, în primul rând, de bitumul folosit în mixtura ce se toarnă pe fundaţie. Ţările dezvoltate din Vest folosesc, pe scară largă, un bitum special, cu adaos de polimeri, care extinde durata de viaţă a asfaltului cu cel puţin 50%. Folosirea în amestecul asfaltic a bitumului polimerizat creşte rezistenţa asfaltului la temperaturi înalte sau foarte scăzute şi oferă elasticitate crescută la deformări.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed