Dedeman, implicat în cel mai mare scandal de retail cu care s-a confruntat vreodată

In raportul Consiliului Concurentei este scos la iveala faptul ca 41 de companii active pe piata distributiei de usi si piata distribuitiei centralelor termice si a boilerelor au primit amenzi in valoare de 28,12 milioane de lei (circa 6,32 milioane de euro) pentru incheierea unor intelegeri anticoncurentiale.

 

 

In acest fel, sanctiunile aplicate de Consiliul Concurentei in cadrul investigatiilor a avut ca obiect intelegerile prin care au fost fixate preturile pentru produsele Porta KMI Romania (usi) si Ariston Thermo Romania SRL (centrale termice). Consiliul Concurentei a constatat ca intre fiecare dintre cele doua companii si distribuitorii ei s-au au incheiat contracte prin care stabileau preturile de revanzare sau cotele de adaos comercial.

 

 

Cele mai mari amenzi au fost aplicate retailerilor Dedeman – 9.154.167 lei si Arabesque SRL – 3.553.898 lei, urmati de Porta KMI Romania SRL – 481,004 lei, Casa Noastra SA – 444,751 lei sau Proges SRL – 471.593 lei.

 

Compania Dedeman a fost sanctionata de catre Consiliul Concurentei ca urmare a incheierii, in perioada 2005 – 2006 (cu 11 ani in urma), a unor contracte standard concepute de furnizorii internationali Porta Kmi si Ariston Termosanitari. „Aceste contracte contineau unele clauze neconforme cu dispozitiile legii concurentei in vigoare la acea data. Simpla semnare a acestor contracte este in contradictie cu legea concurentei”, se arata in raspunsul Dedeman trimis presei, ca urmare a sanctiunilor Consiliului Concurentei, subliniind faptul ca intre Dedeman si alti distribuitori nu a existat nicio intelegere.

 

 

Intrebat de wall-street.ro daca intentioneaza sa conteste decizia Consiliului Concurentei la Curtea de Apel, Dragos Paval sustine ca nu va face niciun demers in acest fel. “Ajungem sa pierdem mai multi bani pai cai juridice. Romania este piata extrem de drastica in privinta acestor decizii”, a precizat Paval.

 

 

Dedeman a incheiat anul 2015 cu un rulaj de aproximativ 1 miliard de euro, in crestere cu aproape 30% fata de anul anterior, depasind cu mult estimarile initiale de business. Dedeman detine 44 de magazine la nivel national si un plan ambitios de dezvoltare pentru perioada urmatoare.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed