Două magazine Carrefour preluate de români. Adaosuri comerciale la jumătate, salarii cu 20% mai mari şi mai multe produse la raft

Reţelele autohtone de retail care au rezistat asaltului multinaţionalelor au reînceput să devină puternice în anumite regiuni ale ţării. Având avantajul gestionării unui număr mai mic de magazine, al unui număr redus de angajaţi şi, de multe ori, având în spate diverse capacităţi de producţie, acestea reuşesc să ofere preţuri mai bune şi o varietate mai mare de produse. Este şi cazul retailerului Zanfir din Focşani, deţinut de familia Zanfir, care a preluat recent două magazine Carrefour din Brăila. „Săptămâna aceasta am preluat magazinele şi le vom redeschide pe 16-17 februarie. Din punct de vedere al organizării vom merge pe reţeta Zanfir. Noi avem un mod diferit de organizare a magazinelor, cu o gamă mult mai mare de produse (faţă de Carrefour Market – n.red). Vom avea 15.000 de articole la raft, cu un raion de produse proaspete foarte bine reprezentat”, a declarat pentru ECONOMICA.NET Lilieana Zanfir, proprietara lanţului de magazine, care va ajunge, după inaugurarea celor două unităţi, la o reţea de 12 supermarketuri. Investiţia în remodelarea unui magazin se ridică la aproximativ 15.000 de euro plus preluarea de echipamente.

 

Preţuri mai mici. Cum reuşesc

 

Noile magazine Zanfir vor împrumuta politica reţelei şi în ceea ce priveşte preţurile, care, spune Zanfir, vor fi mult mici faţă de cele practicate de Carrefour. „Vom reduce preţurile. Am devenit competitori acerbi pentru multinaţionale. Acum reprezentăm noi pentru ei o „sperietoare”, aşa cum erau ei pentru noi acum câţiva ani”, anunţă patroana lanţului de magazine care explică şi metodele prin care reuşeste să ofere preţuri mai bune decât competiţia. „Preţurile mici vin, în primul rând, din achiziţii. Am exclus unele taxe (percepute furnizorilor – n.red) care sub o formă sau alta încă mai există (în cazul lanţurilor internaţionale – n.red). Cumpărăm la tir şi asigurăm rulaje foarte bune furnizorilor noştri. În al doilea rând, avem adaosuri comerciale mai mici decât ei. Potrivit unei analize pe care am făcut-o la sfârşitul anului trecut, multinaţionalele au adaosuri comerciale cuprinse întreb 30 şi 60%. Noi vom practica un adaos comercial de cel mult 17,5%”, a explicat Lileana Zanfir.

 

Focus pe produse fabricate local

 

Potrivit acesteia, în magazinele pe care le administrează în jur de 70% sunt produse alimentare, iar marfa românească reprezintă în jur de 70% din ceea ce se expune pe raft. „Nu există produse care să se fabrice în România şi care să nu îşi găsească loc în magazinele noastre. (…) Luăm marfa de la furnizori din zona Vrancea, iar acum am început negocierile cu furnizori locali din Brăila”, mai spune aceasta.

 

 

De altfel, în magazinele Zanfir există şi cinci mărci private şi mai nou o gamă de produse ready meal. Tranşarea cărnii este realizată de o altă companie din cadrul grupului, S.C. Policalita S.R.L, care produce sub brandurile proprii Policalita şi Don Capano. „La carne proaspătă de pui vindem 90% marcă privată. Mai nou, avem şi o gamă de ready meal pe care o producem noi în centrul nostru gastronomic”, mai explică Zanfir, care operează în centrul oraşului Focşani şi un Food Shop& istro, cu o capacitate de 120 de locuri şi o producţie de 3.000 de porţii pe zi.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed