Epoca mallurilor apune în America după şase decenii de glorie, iar fondurile-vulturi simt în aer mirosul unei noi crize a creditului. Din 2006 nu s-a mai construit niciun mall

Pentru fondurile-vultur, mallurile muri­bunde împrăştie mirosul unei noi crize a creditului, scrie ZF.ro.

Mai mulţi retaileri, printre care American Apparel şi H.H. Gregg, au intrat în faliment în ultimele luni. Payless, un lanţ de retail de încălţăminte, s-ar pregăti să intre în faliment săptămâna viitoare, potrivit Bloomberg. Iar proprietarul mărcilor Sears şi Kmart, Sears Holdings, a anunţat marţi că are „îndoieli substanţiale“ că va putea continua să funcţioneze. În documentele depuse de Sears la Securities and Exchange Commission, instituţie de reglementare în sectorul financiar, compania menţionează că a trebuit să folosească banii din activităţile de investiţii şi finanţare pentru a-şi menţine operaţiunile. De asemenea, Sears Holdings a înregistrat anul trecut pierderi de 2,2 miliarde de dolari în pofida eforturilor sale de a reduce costurile, de a vinde proprietăţi, de a accesa noi surse de finanţare şi a altor acţiuni de redresare. Pierderile cumulate în ultimii trei ani se ridică la cinci miliarde de dolari. Compania a fost înfiinţată în urmă cu 13 ani prin combinarea a două legende ale retailului american, notează The New York Times. Kmart a devenit o prezenţă notabilă la nivel naţional în anii 1960.  Ambele branduri au fost împinse spre margine de Walmart Stores, cu discount-urile sale masive, şi de Target, care vinde produse ieftine dar mai atractive. Atât Sears cât şi Kmart au avut de suferit pentru că au rămas în malluri vechi şi în cartiere mărginaşe. Comerţul online, cu magazine precum Amazon, au devenit mai recent o nouă provocare. În ianuarie funcţionau 1.430 magazine  Sears şi Kmart în SUA. Spre comparaţie, în urmă cu zece ani în SUA şi Canada existau 3.800 de magazine.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed