Exporturile paralele, fenomen și pe piața auto. Peste 6% din autoturismele noi înmatriculate în aprilie în România au fost, de fapt, exportate

 

O latură mai puțin cunoscută a comerțului cu automobile din România este exportul de mașini noi către țări ale UE, altele decât cele exportate oficial de cei doi producători, Dacia și Ford. Activitatea este perfect legală și contribuie profitabil la businessul cu automobile din România, inclusiv la balanța comercială a țării. Practic, companiile private care se ocupă cu comerțul de autovehicule cumpără mașinile de la distribuitorii români și le revând unor parteneri străini.

 

Motivul pentru care partenerii cumpără este prețul mult mai mic pe care aceste mașini le au în România. Multe dintre aceste tranzacții se desfășoară fără ca autovehiculele să fie înmatriculate, având doar documentele de însoțire de la uzină specifice unui vehicul nou. În anumite cazuri, restricțiile impuse de rețelele oficiale de dealeri din țările în care aceste mașini ajung îi obligă pe comercianți să le înmatriculeze mai întâi în România și abia apoi să le revândă. Singura problemă cu aceste înmatriculări este că denaturează statisticile referitoare la piața internă, așa cum o fac și raportările privind vânzările, de la APIA, care includ atât mașinile exportate, cât și pe cele vândute intern.

Citește mai mult pe profit.ro.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed