Hobby-ul care îţi poate aduce 5.000 de lei pe an

Persoanele cu vârste între 25 şi 34 de ani au cel mai mare venit anual, de circa 6.300 lei.

Cele mai profitabile hobby-uri sunt în domeniul construcţiilor, renovărilor şi decoraţiunilor interioare (5.887 lei), urmate de cele în design (5.834 lei), fotografie (5.778 lei), domeniul culinar (5.509 lei) şi îngrijirea copiilor (5.487 lei), potrivit unui studiu Visa Europe.

Pasiunea reprezintă principala motivaţie pentru aproape 60% dintre românii şi polonezii care au pornit o afacere dintr-un hobby, comparativ cu media europeană de 43%. Aproape o treime dintre cei care au participat la sondaj (29%) au avut ca principal momtiv schimbarea activităţii faţă de cea de la locul de muncă, iar 26% au spus că doresc să lucreze pentru ei înşişi.

„Patru din zece români care ar putea să-şi deschidă o afacere dintr-un hobby sunt îngrijoraţi de birocraţia excesivă legată de administrarea firmei. În alte ţări din Europa, oamenilor le este teamă mai mult de posibilitatea de a nu primi comenzi suficiente. Îngrijorările privind gestionarea cheltuielilor sunt comune pentru majoritatea IMM-urilor din România”, a declarat într-un comunicat Cătălin Creţu, director regional Visa Europe pentru România, Croaţia şi Slovenia.

Trei din patru români care au un hobby pot obţine venituri suplimentare de pe urma pasiunii lor, iar patru din zece români spun că vor opta pentru o astfel de variantă în viitor.

Peste jumătate dintre cei care doresc să câştige bani din pasiunile lor afirmă că îşi vor utiliza economiile personale pentru a-şi deschide o afacere, aproape un sfert (23%) vor să apeleze la familie şi prieteni, iar 15% dintre respondenţi intenţionează să aplice pentru o subvenţie dedicată afacerilor mici, în timp ce numai 11% plănuiesc să recurgă la conceptul de crowdfunding (multifinanţare).

Pe de altă parte, polonezii (49%) şi spaniolii (43%) sunt cei mai deschişi la soluţiile externe şi alternative de finanţare pentru înfiinţarea afacerilor pe care şi le doresc, în timp ce românii se află pe penultimul loc, la egalitate cu suedezii (26%), fiind urmaţi de turci (24%).

Românii care vor să aibă un business pe baza unui hobby sunt motivaţi de pasiune (65%), flexibilitatea propriului business (46%), dorinţa de a fi propriul şef (44%) şi de a avea o activitate diferită faţă cea de la locul de muncă (33%).

Din punct de vedere al promovării, reţelele sociale Facebook şi Twitter sunt mai populare decât metodele tradiţionale, precum crearea unui website al companiei, astfel că două treimi dintre cei care vor o astfel de afacere spun că utilizează cele două reţele sociale pentru promovare, în timp ce recomandările directe sunt considerate importante de aproximativ 60% dintre aceştia.

Peste două treimi (70%) din cei care vor să demareze o afacere pe baza unui hobby vor ca aceasta să devină principala lor sursă de venit, iar 16% au această intenţie în în următorii cinci ani. Peste jumătate dintre aceştia vor lansa atât un website propriu pentru ca produsele sau serviciile oferite să devină accesibile unei baze de clienţi mult mai mari, cât şi o pagină pe social media pentru a-şi consolida profilele, dar vor apela şi la diverse acţiuni de publicitate.

Studiul a a fost realizat online în ultimul trimestru al anului trecut în nouă ţări din Europa, respectiv Marea Britanie, Franţa, Germania, Italia, Polonia, România, Spania, Suedia şi Turcia, pe un eşantion de peste 18.000 de respondenţi, dintre care peste 2.000 de români care câştigă sau le-ar plăcea să obţină venituri din propriile pasiuni.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed