Increderea publica s-a prabusit

Încrederea populaţiei  în guvern, mediul de afaceri, media şi ONG-uri  este sub 50% în două treimi dintre ţări, incluzând Statele Unite, Germania şi Japonia.

„Scăderea dramatică a încrederii în toate instituțiile a fost determinată de evenimentele inimaginabile și imprevizibile care s-au întâmplat în 2014, precum răspândirea Ebola în Africa de Vest, dispariţia avionului 370 aparţinând Malayisian Airlines, arestarea unor oficiali guvernamentali din China; invadarea Ucrainei de către Rusia, scandalul legat de manipularea ratelor de schimb de către şase bănci la nivel global, numeroase atacuri la siguranţa datelor, cel mai recent fiind atacul asupra Sony de către o ţară suverană”, a declarat Președintele Edelman, Richard Edelman

Pentru prima dată, cercetarea de anvergură, realizată în 27 de ţări,  a analizat legătura dintre nivelul de încredere şi inovaţie, prin care a arătat că problemele legate de încredere împiedică acceptarea dezvoltărilor tehnologice.

O majoritate a respondenţilor cred că ritmul de inovare este prea rapid (51%) şi că acesta este condus de lăcomie (54%) şi constrângeri legate de creşterea afacerilor (66%), în timp ce doar 24% cred că acesta este determinat de dorinţa de a face ca lumea să fie un loc mai bun. Mai mult de jumătate (55%) cred că marile companii nu fac suficiente teste pentru produsele inovatoare. Consumatorii vor în acelaşi timp o creştere a reglementării pentru mediul de business (46%) deşi, pentru industriile care au fost incluse în studiu, doar jumătate dintre consumatori au încredere în decidenţi în ceea ce priveşte dezvoltarea şi implementarea de reglementări adecvate.

„Ritmul schimbării nu a fost niciodată mai rapid iar inovaţia a devenit un imperativ, mai mult decât orice altceva, pentru succesul unei afaceri”, a mai arătat Richard Edelman.

Barometrul a arătat şi o corelare puternică între nivelul de încredere al ţărilor şi disponibilitatea de a accepta inovaţia.

Emiratele Arabe Unite, India sau Indonezia, se numără printre primele trei ţări ca nivel de încredere. La celălalt pol se află ţări europene,precum Germania, Franţa şi Spania, plus Japonia şi Coreea, care sunt mult mai puţin deschise spre acceptarea dezvoltărilor tehnologice.

Anul acesta marchează sfârşitul unei perioade de refacere a încrederii în mediul de business, întrucât încrederea în această instituţie a scăzut în două treimi dintre pieţe şi este în prezent sub 50% în 14 ţări. Cele mai abrupte scăderi ale încrederii în mediul de business le-au înregistrat Canada (15 puncte ajungând până la 47%), Germania (12 puncte până la 45%), Australia (11 puncte până la 48%) şi Singapore (10 puncte până la 61%).

Agenţia Edelman realizează această cercetare despre încredere şi credibilitate la nivel global pentru al cinsprezecelea an consecutiv. Sondajul este realizat de Edelman Berland şi a constat într-un interviu online de 20 de minute realizat între 13 Octombrie şi 24 Noiembrie 2014. Cercetarea s-a bazat pe un eşantion de 27.000 de respondenţi şi un extra eşantion de 6000 de indivizi din categoria persoanelor informate cu vârste cuprinse între 25 şi 64 de ani din 27 de ţări. Toţi respondenţii din categoria public informat au îndeplinit următoarele criterii: absolvenţi de facultate, venit mediu superior pentru categoria de vârstă din ţara de origine, cititor sau telespectator al presei de business/ştiri de cel puţin câteva ori pe săptămână, interesat de probleme legate de politici publice pe care le urmăreşte în ştiri măcar de câteva ori pe săptămână.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed