ÎNGRIJORARE maximă pe PIAȚA MUNCII. Copiii nu mai trec examenele

0

În 2013, dintr-o populaţie de circa 200.000 de copii care ar fi trebuit să fie în clasa a VIII-a, numai 123.000 au promovat examenul de evaluare naţională în prima fază, iar restul nu au trecut acest prag din diverse motive (fie nu erau înscrişi la şcoală, fie nu s-au prezentat la examen, fie nu l-au promovat).

 

Patru ani mai târziu, adică anul acesta, ei sunt absolvenţi ai ciclului liceal, iar dacă se păstrează aceeaşi rată de promovare a examenului de baca­laureat de anul trecut (de 66%), rezultă că numai 84.000 vor fi absolvenţi de bacalaureat.

 

Prin urmare, peste 100.000 de copii dintr-o generaţie de 200.000 nu reuşesc să treacă fie de examenul de la finalul clasei a VIII-a, fie de bacalaureatul din clasa a XII-a, potrivit calculelor ZF.

 

„Ne-am uitat şi noi pe cifre, inclusiv pe cele de la evaluarea naţională din acest an. Am observat că, în ciuda unui procent care indică o rată de promovare mare (de 76,9% anul acesta, adică 108.000 de copii – n.red.), dacă ne uităm la cohorta copiilor de clasa a VIII-a care ar trebui să dea examenul de evaluare naţională, ne dăm seama că avem mulţi copii care nu se înscriu la evaluare şi nu apar în statistici“, a spus Ligia Deca, consilier de stat în Departamentul Edu­caţie şi Cercetare din cadrul Admi­nistraţiei Prezidenţiale. Ea a mai spus că în cadrul proiectului naţional „Ro­mânia educată” (iniţiat de preşedintele Klaus Iohannis) există şapte grupuri de lucru, iar unul dintre acestea se referă la partea de echitate în rândul copiilor, atât în ceea ce priveşte acce­sibilitatea la educaţie, cât şi în ceea ce priveşte redu­cerea fenomenului de analfabetism func­ţional. „Trebuie verificat ce se în­tâmplă cu copiii care nu se înscriu sau nu promovează evaluarea naţio­nală, dacă rămân corigenţi/repetenţi, dacă se reînscriu în anii următori etc. Se ajunge în această situaţie pentru că nu se in­tervine mai devreme. Este o problemă de sistem, pentru că sunt copii care nu performanează şi care trec prin ciclurile primar şi gimnazial fără să existe vreo formă de învăţământ remedial. De aceea avem aceste pierderi exact în punc­tele de verificare, la evaluarea naţională şi la ba­calaureat“, a mai spus Ligia Deca.

 

Citeşte continuarea pe Ziarul Financiar