ITP: Mașinile vor trece de inspecția tehnică doar dacă au cel mult defecte minore

0

Noile reguli pe care MT le propune pentru desfășurarea inspecțiilor tehnice la mașini sunt incluse în Proiectul de lege pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 81/2000 privind certificarea încadrării vehiculelor înmatriculate sau înregistrate în normele tehnice privind siguranța circulației rutiere, protecția mediului și în categoria de folosință conform destinației, prin inspecția tehnică periodică. Documentul a fost aprobat azi de Guvern, în ședința săptămânală, însă pentru a se aplica mai are nevoie și de adoptarea în Parlament, aprobarea prin decret de către președintele statului și publicarea în Monitorul Oficial.

 

În urma fiecărei verificări tehnice, autovehiculele vor trece de inspecție doar dacă au, în cel mai rău caz, defecte mici. Mai exact, „în cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată doar deficiențe minore, se consideră că inspecția a fost trecută, iar vehiculul nu mai este supus din nou inspecției”, scrie în propunerea de act normativ.

 

Însă dacă la verificări vor fi găsite defecte majore sau defecte periculoase, mașinile nu vor trece de inspecție și proprietarii vor fi nevoiți să le repare în cel mult 30 de zile. „În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe majore, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială. În cazul în care la inspecția tehnică periodică se constată deficiențe periculoase, se consideră că inspecția nu a fost trecută. Este necesară o nouă inspecție a vehiculului în maximum 30 de zile de la inspecția inițială”, este punctat în proiectul publicat de MT.

 

În acest sens, șoferii care vin cu mașinile pentru efectuarea ITP-ului vor fi informați despre deficiențele ce trebuie remediate. Totodată, prevederile propuse de minister includ și definiții pentru cele trei categorii de defecte, după cum urmează:

 

  • deficiențe minore: deficiențele care n-au un efect semnificativ asupra siguranței vehiculului sau impact asupra mediului și alte neconformități minore;
  • deficiențe majore: deficiențele susceptibile să compromită siguranța vehiculului, să aibă impact asupra mediului sau să-i pună în pericol pe ceilalți participanți la trafic și alte neconformități mai importante;
  • deficiențe periculoase: deficiențele care constituie un risc direct și imediat la adresa siguranței rutiere sau care au impact asupra mediului.

mai multe, pe avocatnet.ro.