x


  • EUR
    4.5950
    USD
    3.8316
  • 16° C
    Vremea
    Bucuresti
    Vant

    11 km/h
    Umiditate

    51%
    Presiune

    34236 hPa
string(7) "general"

La licitațiile din țară s-au închis ușile pentru producătorii români de autobuze, troleibuze şi tramvaie

Producătorii români de mijloace în transport în comun trebuie să se descurce pe pieţele de export, pentru că în ţară vând foarte rar și foarte puțin. Deși primăriile au demarat, timid, licitaţii pentru achiziţia de tramvaie, troleibuze şi autobuze, fabricile locale nu reușesc să câştige contracte. De cele mai multe ori, companiile din România nici măcar nu se califică la condiţiile impuse în caietele de sarcini.

Author: Mihai Voican | Sursa: Capital.ro | Publicat: 13.09.2017, 11:22 | Actualizat: 13.09.2017, 11:22

Cea mai mare miză pentru producătorii români de mijloace de transport în comun este Bucureştiul, cea mai bogată primărie, care are deja o licitaţie lansată pentru achiziţia de 400 de autobuze, urmând alte două licitaţii, pentru 100 de troleibuze şi 100 de tramvaie. În total, vorbim de peste 300 de milioane de euro, care, dacă ar rămâne în România, ar revitaliza industria locală de profil. Însă, la cum arată caietul de sarcini al licitaţiei, românii nu au şanse.

 

Există câţiva producători locali. La Arad avem grupul Astra, unde se fabrică tramvaie, troleibuze şi autobuze electrice. La Başov, Roman poate produce autobuze. Din păcate, modelul lansat de ei acum câţiva ani, Urban Crosstown, nu a fost dorit de nicio primărie, aşa că proiectul a fost îngropat. Mai avem lângă Bucureşti, în comuna Ciorogârla, fabrica Eurobus, care produce autobuze. Niciunul dintre aceşti producători nu o duce grozav, ba chiar se chinuie să supravieţuiască. Astra a reuşit să vândă doar în Arad câteva tramvaie Imperio, produse în colaborare cu Siemens, şi, în ţară, câteva troleibuze electrice.

 

Citește mai departe în CAPITAL.