Marks & Spencer închide toate magazinele din România

Analiza a examinat performanța și potențialul fiecăreia dintre piețele internaționale pe care Grupul este prezent. Aceasta a arătat că activitatea internațională a Marks & Spencer poate fi grupată în două părți: un segment care include operațiunile realizate, ca model de afaceri, prin companii deținute de Grup și care înregistrează pierderi pe mai multe piețe, și o activitate profitabilă, desfășurată în regim de franciză, care a înregistrat un profit de 87 milioane £ anul trecut.

Anul trecut, operațiunile desfășurate de grup prin companii aflate în proprietatea sa pe zece piețe au înregistrat o pierdere de 45 milioane £ și venituri de 171 milioane £, iar activitățile de pe unele piețe au acumulat pierderi în ultimii cinci ani. Analiza a indicat că această situație este cauzată de o serie de factori, printre care portofoliul fragmentat de magazine deținute și dimensiunea redusă a afacerilor. În plus, există oportunități limitate de creștere pe aceste piețe în viitor.

Marks & Spencer propune închiderea tuturor celor 53 magazine aflate integral în proprietatea sa pe aceste zece piețe, inclusiv zece magazine în China și șapte în Franța, precum și a magazinelor sale din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda, Belgia și România.
Grupul începe astăzi consultările cu cei 101 angajați din România pe marginea propunerilor. Marks & Spencer este pe deplin angajată să respecte în totalitate prevederile legislației muncii din România. Acest angajament include inițierea dialogului cu Comitetul european de întreprindere și cu angajații în vederea începerii procesului de consultare pe marginea acestor propuneri.

Jonathan Glenister, director regional pentru Europa, China și India în cadrul Marks & Spencer, a afirmat: „Având în vedere analiza cuprinzătoare a activității internaționale a grupului, am efectuat o evaluare aprofundată a activității noastre din România și a oportunităților de creștere pe termen lung pentru Marks & Spencer pe piață. Analiza noastră a arătat că în ultimii cinci ani am avut mari dificultăți în a atinge pragul de rentabilitate și nu mai putem continua activitatea din România. Nu este niciodată ușor să propunem schimbări care îi afectează pe angajații noștri și vom asculta cu atenție punctele de vedere ale acestora, în cadrul procesului de consultare privind propunerile noastre.”
La nivelul Grupului, dacă în urma consultărilor Marks & Spencer va adopta aceste propuneri, va înregistra costuri nebugetate inițial de ordinul a 150 milioane £ – 200 milioane £, în cea mai mare parte cu impact direct asupra fluxurilor de numerar, în special pentru acoperirea obligațiilor legate de contractele imobiliare și disponibilizări.

În viitor, Marks & Spencer are în vedere să reducă numărul piețelor în care este prezentă prin companii deținute integral și să pună un mai mare accent pe activitățile derulate prin societăți mixte și în regim de franciză. Marks & Spencer va utiliza informațiile referitoare la clienții de pe piețele locale pentru a construi o activitate internațională mai sustenabilă, concentrându-se pe îmbunătățirea experienței clienților și a profitabilității.

Marks & Spencer are 268 de magazine în regim de franciză pe 34 de piețe, precum și societăți mixte în India și Grecia. Prin colaborarea cu partenerii săi de pe aceste piețe, Grupul va valorifica dimensiunea, infrastructura și expertiza locală a acestora. De asemenea, Marks & Spencer va continua să dezvolte

sistemul de franciză din domeniul alimentar în Franța, unde există cerere pentru produsele sale inovatoare și de calitate, în zone accesibile.

Grupul va continua să opereze prin companii deținute direct în Republica Irlanda, Hong Kong și Republica Cehă, unde activitățile sale sunt mai profitabile și beneficiază de o recunoaștere extinsă a mărcii, magazine consacrate și baze de clienți loiali.

Marks & Spencer efectuează, de asemenea, vânzări online pe 21 piețe, ajungând la clienți prin site-urile complet adaptate la nivel local, pe care le deține și le operează exclusiv pe cont propriu, prin platforme de e-commerce consacrate, precum Myntra în India și Zalando în Europa, precum și prin partenerii săi de franciză existenți.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed