Staţiile de metrou Parc Bazilescu şi Jiului vor fi deschise la 1 iulie

„De luni, 20 iunie, începem probele la diferitele sisteme. Vom începe cu verificarea prin utilizarea unui tren special, apoi vom verifica sistemele, iar din 27 iunie trenurile vor circula neîntrerupt de la Gara de Nord până la Parc Bazilescu, pe ultimele două staţii fără călători pentru a fi siguri înainte da a da drumul la circulaţia cu călători, de la 1 iulie”, a declarat miercuri, pentru Agerpres, Gheorghe Udrişte, director general Metrorex.

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a semnat, miercuri, ordinul de ministru privind numirea Comisiei de recepţie la obiectivul de investiţii Magistrala 4 de metrou, Racordul 2, secţiunea 1 Mai – Parc Bazilescu şi începerea probelor tehnologice de sistem în vederea punerii în funcţiune cu călători.

Obiectivul de investiţii este inclus în strategia de dezvoltare a reţelei de metrou din Municipiul Bucureşti, ca parte a Programului de guvernare a Guvernului României.

Lungimea traseului obiectivului este de 2,62 km şi are două staţii: Jiului (Pajura) şi Parc Bazilescu. Finanţarea a fost asigurată din fonduri de la Bugetul de Stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

Lucrările de structură a tunelelor şi celor două staţii aferente au fost finalizate în partea a doua a anului 2010, iar lucrările privind finisajele şi montajul echipamentelor au început în cursul lunii ianuarie 2011.

Conform graficelor de execuţie şi a angajamentelor asumate de constructori şi beneficiar, stadiul actual al lucrărilor permite demararea acţiunii de recepţie a lucrărilor pe tipuri de instalaţii şi faze de execuţie, precum şi începerea probelor de sistem în vederea punerii în funcţiune cu călători în perioada imediat următoare.

Subcomisiile de specialitate îşi vor desfăşura activitatea în intervalul 16 – 28 iunie 2011 după care se va întruni în plen comisia de recepţie pentru a dezbate concluziile rapoartelor de specialitate şi a decide asupra punerii în funcţiune cu călători a tronsonului de metrou 1 Mai – Parc Bazilescu.

Lucrările la ultimele două staţii de pe această magistrală au început în anii ’85 – ’86, fiind ulterior abandonate până în urmă cu doi ani când lucrările au fost reluate de un consorţiu românesc format din companiile Somet – TIAB şi Metroul SA.

Metrorex a anunţat că lucrările au costat circa 40 milioane euro, finanţarea fiind asigurată din bugetul Ministerului Transporturilor.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed