Mult zgomot pentru nimic. Ordonanţa RCA e în vigoare, dar nu se aplică pentru că nu are norme. Ce urmează

0

Normele metodologice aferente OUG 54/2016 și a HG care a decis înghețarea prețurilor la asigurările RCA pentru următoarele șase luni trebuiau să fie publicate în Monitorul Oficial la 45-60 de zile de la data apariției OUG în Monitor, pe 19 septembrie. Ultimele date indicau data de 2 decembrie 2016 ca fiind cea mai probabilă pentru publicarea Normei 23 pentru aplicarea legislației RCA, cu atât mai mult cu cât surse din piață spun că norma respectivă a fost aprobată de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) de acum două săptămâni. Motivele pentru care Normele nu au fost publicate? Inadvertențele de idei dintre asigurători, ASF, service-uri auto și asociațiile de consumatori.

 

 

Dacă din partea asigurătorilor auzim voci care spun că RCA este o poliță făcută să îl protejeze pe cel vătămat, nu pe cel care a încheiat polița (lucru perfect adevărat, dealtfel), iar normele vizează doar protecția service-urilor auto, din partea cealaltă auzim că asigurătorii doreau un fel de plafonare/ înghețare a despăgubirilor pe care le vor acorda pe perioada în care vor avea tarife maximale impuse prin lege. Mai exact, asigurătorii doreau ca atunci când aveau de-a face cu o vătămare corporală, ea să fie stabilită distinct pe baza sistemului tabelar convenit cu Institutul de Medicină Legală, fără a mai permite victimei să se adreseze instanței pentru cazul în care nu ajunge la o înțelegere amiabilă cu asigurătorul, lucru contrar tuturor principiilor europene.

 

 

În plus, „în procesul de stabilire a daunelor, a constatărilor și felului în care și la ce prețuri se vor face reparațiile auto, a fost ales ca preț de referință tariful din cea mai mică reprezentanță auto din țară și cel mai ieftin interval de orar de tarifare”, spune președintele Asociației Service-urilor auto din România (ASSAI), Cristian Muntean. Acesta explică faptul că acum a apărut pentru prima dată posibilitatea ca păgubiții RCA nemulțumiți de soluția dată de asigurători sau de service-urile auto să recurgă la decizia unui expert tehnic care să emită un raport de expertiză și care să stabilească soluția tehnică adecvată, scrie economica.net.