Nou scandal pe piața asigurărilor

Oamenii din unitățile reparatorii vorbesc de cereri inclusiv pentru piese la care cartea tehnică a producătorului prevede strict înlocuirea acesteia. Cel mai comun exemplu este bara de protecție a autoturismelor.

Registrul Auto Român nu interzice repararea bărilor de protecție ale autoturismelor. Însă condiția e ca piesa să fie adusă la o starea apropiată de cea inițială. Reprezentanții service-urilor neagă această posibilitate.
Mai mult, chiar asigurătorii care recomandă soluția reparației barelor de protecție în locul înlocuirii acestora, în caz de accident, ar refuza să despăgubească victimele în cazul unei tragedii şi încearcă să impună reparaţia în locul înlocuirii, chiar dacă de cele mai multe ori clienţii refuză acest lucru.

Cum neînţelegerile dintre service-uri şi asigurători, pe tema schimbării elementelor de protecţie avariate sunt tot mai dese, asociaţia service+urilor independente a reclamat situţia inclusiv la protecţia consumatorilor şi poliţie.

Motivaţia asigurătorilor rezidă din costuri. Din calculele făcute de service-uri, reparaţia unei bare de protecţie costă în jur de 100-200 de lei, în timp ce achiziţia unui nou element de protecţie poate sări chiar şi de 2.000-3.000 de lei.

„Dacă reparația a vizat readucerea barei de protecție la o stare cât mai apropiată de starea sa inițială , nu putem discuta despre „creșterea riscului de producere de vătămări corporale pentru pasagerii unui autoturism implicat într-un accident auto”. O astfel de situație ar putea apare numai în ipoteza unor modificări de formă/structură ale barei de protecție inițiale”, arată RAR într-un răspuns pentru B1 TV.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed