Odiseea eMAG – Viziune antreprenoriala sau faliment necontrolat ??


Mii de angajati. Cifre de crestere spectaculoasa a afacerii. Tinta de 1 miliard de euro pentru turnover 2016-2017. Expansiune fortata cu creearea de branduri in regiune. Intentii de Non Sales a afacerii… Actionari relaxati (teoretic) cand pierd 40 de milioane in doi ani. Explicatia? Ajungem in 5 ani la 2-3 miliarde de euro turnover cu 3% marja si recuperam costurile cresterii si intram pe profit. Si DACA NU ? Cine are de pierdut ? Si cat?

Cine este grupul Naspers? Un grup specializat in investitii in e-commerce. Companiile detinute de Naspers in Romania au generat in total in 2015 pierderi cumulate de peste 150,000,000 RON.

Naspers este un grup multimedia originar din Africa de Sud, clasat printre primele companii la nivel mondial în ceea ce privește numărul de clienți deserviți din zona de comerț electronic. Fondul de investitii este consolidat la nivel de detinator de actiuni (holding) in companii din Rusia, Olanda, Cipru.
Naspers Russia deține peste 99,99% din titlurile Allegro Online Service Romania, iar MIH Internet Europe o parte socială.
Ce risca Iulian Stanciu si de ce se consolideaza in business uri paralele?
Daca ai incredere ca faci in 3 ani 60 milioane euro profit pe an, ce nevoie ai sa te pierzi in business uri ca Beraria H?

 

 

Costurile la tine si veniturile la mine? Activitatile de service, reparatii, publicitate, marketing sunt tinute in firme conexe afacerii Emag controlate de aceeasi actionari… Sa vedem cine este NASPERS – fondul de investitii care arunca pe fereastra atatia bani dar ne zice ca sub cladire se afla tot el si ca prinde toti banii la loc ba chiar si cu profit… Am mai vazut acest scenariu nu-i asa la Enron -baietii destepti din energe care au provocat falimentul unei bune bucati din economia americana , stricand reputatia  unei case imense de audit- Arthur Andersen, a zeci de banci si instituii de audit care au girat cu ratinguri de triple A plus sau star, aceasta companie despre care fostul CEO  -acum in puscarie- afirma ca are viziune, ca investitiile si modelul afacerii sunt ceva de neinteles pentru lumea de business dar ca ei stiu ce fac… pierderi uriase generate de un business prost condus si prost manageriat, bonusuri uriase incasate de management si la final dezastru pentru micii investitori… Sloganul Enron – ASK WHY ?

 

mai multe, pe SFIN.RO

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed