Paradoxul marilor retaileri: Susţin prezenţa produselor româneşti în magazin, dar refuză să accepte legea supermarketurilor, care cere 51% marfă românească la raft

0

Carrefour şi-a înfiinţat propria cooperativă de legume prin crearea unui depozit în co­muna Vărăşti, judeţul Giurgiu,  Kaufland ajută pro­du­cătorii agricoli să obţină o certificare care atestă calitatea produselor, iar Lidl afirmă că a încheiat un parteneriatul strategic cu mediul universitar agricol din Bucureşti pentru sprijinirea producătorilor români de legume şi fructe, scrie ZF.RO.

 

Precuparea retailerilor de a avea pe rafturi produse româneşti vine după ce anul trecut decidenţii români au hotărât să schimbe modul în care retailerii fac business, modificând legea 321/2009 privind comerţul cu produse alimentare. Această lege a fost iniţiată pentru ca produsele româneşti să ajungă mai uşor pe raftul supermarketurilor, dar şi pentru a echilibra puterea de negociere a comercianţilor şi producătorilor.

 

„Retailerii au înţeles un mesaj: că fermierii au devenit uniţi şi că lucrurile nu mai puteau merge la infinit prin jupuirea producătorului român ca întreg profitul să-l câştige comerciantul. E şi o campanie de imagine destul de agresivă în favoarea produselor româneşti, dar de la vorbe la fapte e o cale foarte lungă“, a declarat pentru ZF Emil Dumitru, preşedintele Pro Agro.