Peste 700 de service-uri au intrat în faliment

 

Potrivit ASSAI, ASF a redus in data de 17 octombrie 2016 pretul RCA cu 40% pentru transportatori (pret plafonat la 7534 lei) si a majorat cu 31% pretul RCA pentru persoanele fizice (de la 466 de lei la 610 lei). Astfel,  pretul RCA pentru tineri a crescut cu peste 300%,  de la un cost de aproximativ 585 de lei in luna iunie 2014,  la 1760 lei in luna februarie 2016.

 

”Pana in luna Iunie 2015, prima medie RCA la un camion de peste 16 tone, clasa B0, era de aproximativ 4000 lei. Prima medie RCA pentru acest tip de autovehicul a crescut cu 330% in 2016, ajungand si la aberatii de pret de peste 20 000 lei. Pretul mediu in UE al acestui produs, pentru acest tip de autovehicul, este de aprox. 2000 de euro.  Preturile incep de la 700 euro – pretul mediu in Bulgaria si sfarsesc cu aprox. 2800 euro – pretul mediu in Germania, aceasta fiind considerata cea mai scumpa tara pentru produsul RCA din UE. In luna septembrie 2016, pretul mediu al RCA in Romania, pentru aceasta categorie, a fost de 12 500 lei (2.777 euro).”.

 

În acelaşi timp, încrederea consumatorilor în piaţa de asigurări e la un nivel limită, nivelul de asigurare al parcului auto national a scăzut aproape de 70%, iar industriile conexe au fost puternic afectate, în condiţiile în care numarul brokerilor de asigurari s-a redus cu 50% in ultimii 2 ani si peste 700 de unitati service au intrat in faliment din cauza neplatii daunelor din partea firmelor de asigurari nesupravegheate de catre ASF.

 

” Increderea consumatorilor in piata asigurarilor este la cote nemaintalnite prin limitarea garantarii despagubirilor acordate de catre FGA la maxim 100 000 euro, desi limitele RCA sunt de 5 000000 euro pentru daune morale si 1 500 000 euro pentru daune materiale! Reamintim faptul ca aproximativ 8000 de pagubiti ai societatii Astra, peste 30 000 de pagubiti ai societatii Carpatica si aproximativ 1900 de asigurati ai societatii Forte Asigurari nu si-au primit pana in prezent, despagubirile legale pentru pagubele suferite”, se mai arată în comunicatul ASSAI.

 

Reprezentanţii service-urilor independente sunt de părere că dispariţia Astra şi Carpatica şi plasarea sub administrare specială a altor două societati de asigurari cu cota importanta in piata RCA afectează concurenţa de pe acest segment.

 

 

Reprezentaţii asociaţiei au criticat şi faptul că ASF nu a publicat raportul Miliman, realizat cu scopul de a radiografia piata asigurarilor.”Realitatea expusa in Raportul Milliman si ascunsa de catre ASF, este ca daunele reprezinta intre 13 – 40 % din valoarea unei polite RCA, restul fiind alte cheltuieli ale asiguratorilor”, spun membri ASSAI.

 

 

In opinia lor, alinierea salariilor din structura ASF estesingura performanta a acestei institutii”.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed