Planuirea, alcatuirea bugetului si masuratorile dintr-o campanie SEO

Succesul acestor e-mail-uri este lesne de inteles. Majoritatea oamenilor de afaceri pur si simplu nu au timp pentru a isi dezvolta propria strategie SEO si pentru a face afacerea sa mearga in acelasi timp. Din moment ce marketingul pe Internet este aproape un mister pentru cei din afara industriei, de ce sa nu apeleze la o „oferta de nerefuzat”?

Din pacate, daunele colaterale ale unei campanii SEO ieftine se vad intotdeauna. Una dintre specialitatile firmelor este recuperarea penalizarilor Google. Multi dintre clientii care au fost afectati de o penalizare nu stiu nimic din ce facea compania pe care o angajasera pentru servicii SEO. Sunt suparati, frustrati si furiosi, pentru ca „nu au facut nimic gresit”. Acestora le trebuie reamintit faptul ca sunt in intregime responsabili si trebuie sa se asigure ca celelalte companii care lucreaza in numele lor urmeaza si respecta regulile motorului de cautare Google. Bineinteles, majoritatea nici nu stiu ca exista anumite reguli inainte ca website-ul lor sa dispara din rezultatele de cautare ale Google. Singura lor greseala a fost sa aiba incredere intr-o firma care a sfarsit prin a le distruge traficul facut din cautari si in unele cazuri, chiar compania. Acesta este costul ascuns si pretul platit pentru o promovare ieftina a site-ului.

Esecul de a Planui = Planul Esecului

Cliseul este adevarat – fara un plan este imposibil sa urmaresti progresul sau sa masori succesul. Nu exista o reteta minune universala pentru un plan de marketing. Fiecare website este diferit si fiecare are provocari unice. Atunci cand se dezvolta un plan, primul pas este stabilirea tintelor si obiectivelor. Urmatorul pas este stabilirea celui mai bun drum in atingerea acelor tinte.

Lucrul esential de tinut minte in domeniul marketingului digital este ca presupune un proces in desfasurare. Nevoia de a verifica website-ul pentru probleme tehnice, adaugarea de continut si de link-uri nu se termina niciodata. La fel de important de inteles este si faptul ca, spre deosebire de PPC, dureaza mai mult sa vezi rezultate in SEO.

Desi fiecare plan este unic, baza unei campanii SEO de succes include, in general, cateva din urmatoarele elemente:

  1. Verificarea bazei (audit SEO)

Verificarea website-ului din punct de vedere tehnic si din punct de vedere al problemelor de natura SEO. Odata ce neregulile sunt detectate, este necesara dezvoltarea unui plan de actiune pentru a le corecta. Planul trebuie sa fie specific, structurat pe timpi si masurabil.

  1. Auditul backlink-urilor

Proactivitatea este cuvantul de baza in acest caz. Nu trebuie asteptat un update in sistemul Penguin pentru a te elimina din paginile motorului de cautare, dar nici o atentionare pe care o vei gasi in inbox. Cel mai bun moment pentru a face un audit este inainte de aparitia unei probleme.

  1. Research-ul cuvintelor cheie si selectia cuvintelor cheie

SEO-ul modern inseamna mai mult decat a atinge primul loc pentru o expresie buna. Acestea fiind spuse, incorporarea de expresii foarte cautate si relevante in planul de optimizare SEO a website-ului este un lucru important. Exista o multitudine de ghiduri foarte bune care pot ajuta in research-ul cuvintelor cheie.

  1. Optimizarea On-Page

Pentru acest aspect trebuie luate in considerare cel putin urmatoarele: Optimizarea meta tag-urilor; Tag-uri html importante; Optimizarea cuvintelor cheie, Optimizarea link-urilor, Co-citarea SEO si Optimizarea imaginii.

  1. Analiza competitorilor

Cea mai buna modalitate de a fi cu un pas inaintea competitorilor este de a-ti cunoaste competitorii; mai concret, punctele slabe si tari ale acestora. O analiza detaliata a competitorilor va determina aceste aspecte.

  1. Marketingul continutului

Acest aspect ar trebui privit ca permanent si, in mod ideal, se va concentra pe doua cai. O parte din strategie ar trebui concentrata in atragerea de link-uri si crearea de continut pentru acel scop. La fel de importanta este si crearea de resurse folositoare care sa ofere informatii relevante nisei careia se adreseaza.

  1. Link-building

Un link-building eficient in zilele noastre este dificil de facut. Exista un motiv pentru care atat de multi oameni eticheteaza link-building-ul ca fiind ineficient sau mai putin eficient decat in trecut. Este o scuza pentru a scapa de aceasta „greutate” nedorita. Daca link-urile nu ar conta, atunci Google nu ar avea un algoritm conceput special pentru a le tria (Penguin). Backlinks=Topuri, Topuri=Trafic. Atat de simplu!

  1. Retelele de Socializare

Acesta este un alt aspect care ar trebui concentrat pe doua cai: construirea unui public si marketingul pe retelele de socializare. De retinut este faptul ca marketingul pe retelele de socializare necesita o interactiune de la persoana la persoana pentru a si functiona.

Bugetul Necesar

La ce cheltuieli sa te astepti cand vine vorba de servicii SEO? Suma este variabila, insa pentru a contracta o companie SEO de top care sa desfasoare o campanie elaborata de marketing digital este nevoie de un buget minim cuprins intre €1000 si €3000 lunar. Pentru o afacere mica, concentrata strict pe promovare SEO locala, preturile sunt, in general, mult mai mici. Unele companii ofera pachete de test entry-level la preturi reduse, fara nici un fel de angajament, pentru a le oferi clientilor posibilitatea de a le testa serviciile. Aceasta abordare este una potrivita, eliminand mult stres din procesul de luare a deciziilor prin reducerea riscurilor.

Nu toata lumea isi poate permite sa contacteze lunar servicii SEO de top. Mai cu seama, nimeni nu isi permite un SEO ieftin care incalca regulile webmaster ale Google. Acestea fiind spuse, exista metode eficiente din punct de vedere al costului. Cea mai des intalnita practica este contractarea unei companii de advertoriale SEO care sa se concentreze pe un singur aspect ce poate aduce crestere. Un audit SEO, de exemplu, ii poate oferi unui afacerist un feedback pertinent si ii poate recomanda anumite actiuni pe care se le intreprinda. Research-ul cuvintelor cheie si crearea de content sunt, de asemenea, disponibile separat in cadrul unor agentii. Daca nu exista un buget pentru niciuna dintre aceste optiuni, proprietarul respectivei afaceri poate face toate aceste lucruri singur.

Definirea scopurilor

Singura modalitate de a sti daca se poate recupera investitia este de a avea un sistem prin care sa se evalueze traficul Web. Indiferent de buget, se doreste rentabilitate. In cadrul planului initial, trebuie decisa modalitatea in care se va masura succesul. Cand vine vorba de SEO, multi oameni considera ca succesul se masoara in functie de locul pe care il ocupa in topul cautarilor. Locul in top poate fi o caracteristica a succesului, insa nu trebuie sa fie singura sau cea mai importanta masuratoare.

In afara de locul in topul cautarilor, se poate face o statistica in lumea reala. Daca se evalueaza o campanie de marketing offline, se pot lua in considerare factori precum cresterea vanzarilor sau cresterea numarului de clienti. Aceste masuratori se pot folosi si in mediul online. Una dintre tinte ar putea fi cresterea vanzarilor cu 5% in fiecare luna sau acumularea a 50 de noi abonati la newsletter-ul prin e-mail.

Exista doi factori importanti atunci cand vorbim de masuratori: sa creezi ceva ce poate fi masurat si sa creezi o tinta rezonabila. Este foarte greu sa se masoare ceva precum interesul pentru un produs – nu se stie daca oamenii care vizioneaza website-ul produsului sunt intr-adevar interesati sau nu si chiar daca exista o modalitate prin care sa isi arate interesul, nu se stie daca toti cei interesati vor apasa acel buton. Cu toate acestea, vizitatorii unici, achizitiile si vizionarile paginii sunt aspecte ce pot fi masurate cu usurinta.

Dupa imbarcarea intr-o campanie nou-nouta care sa presupuna optimizarea SEO, nu este de asteptat o crestere uriasa imediata in trafic. Masuratorile pentru primul an trebuie mentinute la un nivel rezonabil si realist. Marketingul digital este un maraton, nu un sprint.

Masurarea recuperarii investitiei (ROI)

In urmatorul tabel este o formula, adesea folosita incorect, pentru masurarea recuperarii investitiei (ROI) pentru cautarile organice:

Exemplu: vanzarea de „utilaje de spalatorie industriala”
Numarul clientilor noi obtinuti via cautare organica intr-o anumita luna10
Venitul mediu net (profit) pe comanda$100
Profitul total provenit de la clientii noi obtinuti via cautare organica intr-o anumita luna$1000
Bugetul lunar pentru marketing (cheltuieli)$2500
Profitul lunar de la noii clienti ($1000) impartit la cheltuielile pe marketing ($2500)    ROI=-60%

 

Majoritatea modelelor de afaceri se bazeaza pe faptul ca un client va cumpara de mai multe ori de la ei. Companiile „destepte” dezvolta o adevarata filosofie in a pastra clientii „pe viata”. Esecul in calcularea valorii nedeterminate a unui client nou dobandit distorsioneaza adevarata valoare a recuperarii investitiei. Formula corecta pentru calcularea recuperarii investitiei, luand in considerare modelul unui client fidel, este urmatoarea:

 

Acelasi exemplu: vanzarea de „utilaje de spalatorie industriala”
Numarul clientilor noi obtinuti via cautare organica intr-o anumita luna10
Venitul mediu net (profit) pe comanda$100
Profitul total provenit de la clientii noi obtinuti via cautare organica intr-o anumita luna $1000
Numarul mediu de comenzi per client pe perioada nedeterminata5
Profitul mediu total pe perioada nedeterminata$5000
Bugetul lunar pentru marketing (cheltuieli)$2500
Profitul lunar de la noii clienti ($5000) impartit la cheltuielile pe marketing ($2500)ROI=200%

 

Dupa cum se poate observa, o variabila poate face diferenta in calcularea corecta a recuperarii investitiei.

Marketingul digital continua sa ofere una dintre cele mai bune recuperari ale investitiei dintre toate canalele de marketing. Cine nu isi poate permite o firma cu reputatie, trebuie sa faca toata munca singur. Nu trebuie lasat ca o promovare SEO „ieftina” sa distruga compania!

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed