Prima şcoală privată de stewardese: costă 3.000 de euro, primeşti 900 de euro salariu (VIDEO)

Vineri a fost deschisă oficial prima şcoală de însoţitori de zbor din România. FlyLevel a intrat pe o nişă unde nu exista competiţie, Şcoala Superioară de Aviaţie Civilă fiind singura care oferea pregătire pentru însoţitorii de zbor.

Nicu Berla, managerul general al companiei, spune că a văzut o oportunitate în acest segment, pentru că piaţa aeriană şi cererea de stewardese sunt în continuă creştere.

Berla spune că investiţiile de până acum au fost de 20.000-30.000 de euro, plus costurile operaţionale, bani pe care acesta speră să îi recupereze în 3-4 ani. Un curs de instructaj costă 3.050 de euro – 1.500 de euro pregătirea teoretica şi 1.550 de euro pregătirea practică la sol şi în zbor, efectuată la Blue Air sau Tarom, companiile partenere ale FlyLevel. După finalizarea cursului urmează licenţierea la Autoritatea Aviatică Română.

Instrucţia teoretică durează două luni şi jumătate, iar pentru pregătirea practică sunt necesare 40 de ore de zbor, plus şedinţe de simulare, care se desfăşoară la Sofia.

Salariile pentru un însoţitor de zbor pornesc de la 900 de euro în companiile aeriene din România, şi pot ajunge până la 1.400 de euro. Tarom este compania care plăteşte cel mai bine stewardesele, salariile ajungând până la 2.000 de euro.

Cele mai mari salarii sunt plătite de companiile din afară, în special de către cele din Orientul Mijlociu. Anul trecut, Gulf Air a făcut angajări în România, iar salariile pe care le plăteau porneau de la 2.500 de euro.

Peste salariul de bază, în funcţie de compania aeriană la care lucreză, stewardul/stewardesa poate ajunge să îşi dubleze veniturile, prin bonusurile primite, cel mai substanţial fiind cel pentru cursele suplimentare.

Natalia Militaru, stewardesă şi instructor la FlyLevel, spune că banii câştigaţi din această meserie îţi permit să trăieşti decent, şi că biletele gratuite şi cursele overnight (cu înnoptare în oraşul de destinaţie, între două călătorii) îţi oferă posibilitatea de a vedea o bună parte din lume.

Militaru spune că meseria nu este rezervată doar femeilor, raportul dintre stewarzi/stewardese fiind de 1 la 5, dar că aspectul fizic plăcut este o condiţie esenţială.

După licenţiere, perspectivele de angajare sunt bune, atât pe piaţa locală, cât şi pe cea externă, unde FlyLevel caută parteneri.

Adrian Ionaşcu, spune că Blue Air, compania pe care o conduce, “angajează în permanenţă stewarzi”.

Berla spune că urmează să extindă portofoliul de cursuri oferite de companie, şi pregăteşte o investiţie de peste două milioane de euro pentru o şcoală de pilotaj, ce va oferi calificări până la nivelul de pilot de linie (cea mai înaltă calificare din aviaţia civilă).

Acesta spune că poartă discuţii pentru un împrumut de 700.000-800.000 de euro, ce i-ar permite să facă investiţiile în acest an, pentru ca în 2011 şcoala de pilotaj să înceapă să funcţioneze efectiv .

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed