Şeful Carrefour România, pus în şah de publicitari

„Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agențiilor”, spune Ema Prișcă. Cum?

La prezentare au fost 200 de seniori din publicitate, al căror preț pe orele pierdute la prezentarea de la Hotelul Pullman: „200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h”.

„Vă ofer posibilitatea să arătați că regretați consecințele maligne ale inițiativei Carrefour România și vă invit să donați cei 40.000 de euro, Școlii ADC*RO, care de șapte ani pregătește oameni de creație și unde membrii ADC România lucrează pro bono și Școlii IAA, care educă viitorii oameni de strategie și de client service”, spune Ema Prișcă în finalul scrisorii deschise.

Integral, scrisoarea semnată de Ema Prișcă:

În atenția domnului Jean-Baptiste Dernoncourt, CEO Carrefour Romania

Domnule Dernoncourt,

Vă scriu în numele Art Directors Club Romania, asociația profesională a oamenilor de creație din industria de advertising, care întrunește 37 de directori de creație români de la cele mai prestigioase agenții de publicitate. Art Directors Club Romania este parte a Art Directors Club Europe și parteneră D&AD UK.

România este penultima forță economică a Uniunii Europene, dar ocupă locul 11 în topul creativității europene, conform Eurobest, cel mai mare festival european de creație publicitară.

Agenții din România au fost desemnate de patru ori “Agenția Noii Europe” în cadrul festivalului de creație regional Golden Drum, perfomanță care desemnează România drept țara cu cea mai creativă creație publicitară din Europa Centrală și de Est.

De asemenea, creativii români sunt cei care au dezvoltat și dezvoltă concepte și execuții la nivel regional pentru clienți și branduri de prestigiu precum Procter&Gamble, Renault și Coca-Cola.

Vă ofer aceste informații ca să înțelegeți că industria de advertising din România – ca produs strategico-creativ și ca practici face parte din elita europeană. Ca să înțelegeți că inițiativa Carrefour România de a invita la o licitație de strategie și creativitate publicitară 85 de agenții vădește o lipsă crasă de profesionalism, contrastantă cu dezvoltarea mentalităților industriei noastre și este totodată o ofensă adusă tuturor membrilor industriei de advertising.

Suntem în profund acord cu opinia domnului Jerome Bedier, Secretar general și Deputy CEO Carrefour Worldwide care sublinia că poziția de lider a Carrefour în categoria retail înseamnă nu doar cea mai mare cifră de afaceri, ci și responsabilități față de toți stakeholderii companiei Carrefour, printre care suntem și noi, partenerii de comunicare.

Pentru că aveți background de CFO, iar cifrele vă ajută, poate, să înțelegeți mai bine o situație, Carrefour România a cheltuit pe 27 mai, fără urma de responsabilitate, 40.000 de euro din banii agențiilor: 200 top seniors X 2 ore X 100 euro (average)/ h.

Vă ofer posibilitatea să arătați că regretați consecințele maligne ale inițiativei Carrefour România și vă invit să donați cei 40.000 de euro, Școlii ADC*RO, care de șapte ani pregătește oameni de creație și unde membrii ADC România lucrează pro bono și Școlii IAA, care educă viitorii oameni de strategie și de client service.

Vă mulțumesc pentru atenție,

Ema Prișcă
Președinte ADC România

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed