Taxiul din Bucuresti ar putea ajunge la 1 leu/km

0

Pentru unii şoferi schimbarea va fi în bine. Cel mai probabil, taximetriştii vor fi lăsaţi să lucreze şi ca şoferi Uber, aşa cum se întâmplă în majoritatea oraşelor în care aplicaţia este funcţională. Câştigurile vor depinde în continuare de noroc. Uber îşi remunerează diferit salariaţii faţă de o firmă de taximetrie, ceea ce înseamnă că şoferilor le-ar putea rămâne mai mulţi bani. Însă depinde şi de tariful pe care îl vor presta. Cei de la Uber au de obicei o strategie foarte agresivă şi nu este exclus să vedem tarife de un leu pe kilometru. Ceea ce ar fi bine pentru client, dar nu atât de bine pentru şofer.

Intrarea pregătită de Uber în Bucureşti ar putea fi una foarte complicată pentru toată lumea. Atât pentru compania americană, cât şi pentru companiile de taxi. În multe oraşe, Uber acceptă să colaboreze şi cu taximetriştii locali, care pot să lucreze astfel pentru două companii în acelaşi timp. Iar pentru un şofer, există atât diferenţe mari cât şi asemănări izbitoare între Uber şi o companie de taximetrie.

Şoferul care transportă pasageri pentru Uber trebuie să îi ofere companiei 20% din valoarea fiecărei curse. De exemplu, la o cursă de 10 lei, 2 lei sunt banii Uber, restul de 8 lei sunt încasările brute ale şoferului. Sunt bani pentru care trebuie achitat cel puţin impozitul pe venit.

De cealaltă parte, companiile de taxi din Bucureşti le cer şoferilor sume fixe, de regulă 100 de lei pe zi. Ca să ducă o viaţă decentă, un taximetrist trebuie să încaseze cel puţin 200 de lei pe zi. Ceea ce înseamnă vreo 20 de curse.

La prima vedere, şoferii sunt mult mai câştigaţi dacă lucrează pentru Uber decât dacă lucrează pentru o firmă de taximetrie. Totuşi, nu e chiar atât de simplu. Un şofer care lucrează prin Uber ar putea fi obligat să facă mai multe curse decât ar face pentru o firmă de taximetrie. Pentru că încasările pentru fiecare cursă efectuată prin aplicaţia americană ar putea fi mult mai mici.

Pe de o parte, Uber prestează tarife mai mici decât firmele de taxi. Pe de altă parte, compania nu prea este de acord cu acordarea de bacşişuri. Desigur, nu este exclus ca taximetriştii din Bucureşti să ceară un mic bonus din partea pasagerului, chiar şi atunci când comanda a fost dată prin aplicaţia Uber.

În acelaşi timp, taximetriştilor le-ar putea fi mult mai greu să găsească pasageri. Deoarece, pe lângă taximetriştii care colaborează cu Uber, vor putea transporta persoane şi şoferii independenţi. Ceea ce va însemna o concurenţă mai mare în condiţiile în care oricum sunt foarte mulţi taximetrişti în Bucureşti.

Însă, deocamdată, un detaliu esenţial rămâne necunoscut. Şi anume cât de legal va fi transportul de pasageri prin Uber de către un şofer independent care nu are autorizaţie pentru această activitate, ci doar un contract semnat cu firma americană.