Topul afacerilor rulate de toate mallurile din România

Puterea nominală de cumpărare pe cap de locuitor din România a crescut cu aproape 12% anul trecut, rezultat care menţine ţara pe locul 33 din 42 de state europene cuprinse într-un studiu GfK. Venitul disponibil pe cap de locuitor al românilor a fost de 4.181 de euro în 2016, ceea ce reprezintă aproximativ o treime din media europeană. În 2016, România avea doar zece judeţe în care puterea de cumpărare a locuitorilor depăşea media naţională. Abia bucureştenii, care au cea mai mare putere de cumpărare din ţară, se apropie de nivelul locuitorilor din Polonia, potrivit studiului citat. Deşi au una dintre cele mai slabe puteri de cumpărare din regiune, nouă din zece români sunt pasionaţi de mersul la cumpărături, pondere care îi plasează pe primul loc în regiune la acest capitol, potrivit unui studiu realizat de GfK, scrie CAPITAL.

 

O parte din banii lăsaţi de români în magazine şi restaurante ajung în buzunarele proprietarilor de malluri sub formă de chirii. La creşterea de peste 11% înregistrată de aceştia în 2016 a contribuit şi includerea în top a Shopping City Timişoara şi a Mercur Center din Craiova, care au cumulat venituri de 10,5 mil. euro. Chiar şi fără cele două malluri noi, creşterea faţă de 2015 s-ar fi păstrat la un nivel ridicat, de 9,3%, deoarece chiriile fluctuează în funcţie de rezultatul vânzărilor retailerilor. Cu cât magazinele vând mai mult, cu atât chiria încasată de proprietarii spaţiilor se măreşte.

 

Citește mai departe pe CAPITAL.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed