UNSAR a lansat propria platformă de educație financiară în asigurări

0

Sub sloganul “Asigură-te că știi”, platforma www.asiguropedia.ro își propune să se adreseze direct consumatorilor și potențialilor consumatori de asigurări din România, cu scopul de a-i face să înțeleagă clar beneficiile și modul de funcționare al asigurărilor, dar și cum pot fi evitate anumite riscuri.

 

UNSAR consideră că educația financiară este esentială pentru consumatorul de asigurări, un nivel crescut al cunoștințelor permițându-i acestuia să aleagă produsele de asigurare care îi acoperă cel mai bine nevoile.

 

În acest moment, în România, rolul asigurărilor în protecția cetățenilor și în prevenirea destabilizării bugetului familiei atunci când un eveniment nefericit se întâmplă nu este clar înțeles de către consumatori, lucru care se reflectă și în interesul scăzut pentru produsele de asigurare facultative. Din contra, la nivel european, piața asigurărilor facultative o depășește cu mult pe cea a asigurărilor obligatorii, acest lucru fiind un indicator atât al nivelului de educație financiară, cât și al gradului de maturizare a pieței de asigurări.

 

În România, considerăm creșterea nivelului de educație financiară cu atât mai necesară cu cât piața de asigurări a traversat în ultimii ani o perioadă dificilă, marcată de falimentele unor companii mari și de instabilitatea mediului legislativ, un adevărat proces de reașezare, la capătul căruia a obținut o mai mare stabilitate și predictibilitate. Ținând cont că piața este dominată de asigurările obligatorii auto, un alt deziderat al acestei platforme este acela de a contribui la creșterea gradului de siguranță rutieră. Astfel, suntem de părere că, alături de dialogul constant cu autoritățile, platforma reprezintă un atu în plus pentru piață, în identificarea măsurilor optime pentru reducerea frecvenței și severității accidentelor de circulație.

 

“Noua platformă de educație financiară este o oportunitate pentru o comunicare reală între industrie, pe de o parte, reglementatori și consumatori, pe de altă parte. Doar punând împreună expertiza, așteptările și nevoile tuturor părților implicate în piața de asigurări vom putea să ne atingem țelurile. Nu sunt doar vorbe, relația cu clienții stă la baza afacerilor pe care asigurătorii le desfășoară, la fel și o comunicare deschisă și constructivă cu toate autoritățile statului cu atribuții în domeniu. Îi invit pe toți cei implicați în piață să utilizeze și să dezvolte împreună cu UNSAR acest nou instrument”, a declarat Adrian Marin, Președintele UNSAR.

 

Înființată în 1994, UNSAR – Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare din România reprezintă 21 de companii de profil. Acestea dețin o pondere de peste 90% din piața locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea și reprezentarea intereselor asigurătorilor și reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătățirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activității de asigurări în România și promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei asigurărilor pe plan intern și internațional.

 

Din anul 2007, UNSAR este membru cu drepturi depline al federației asigurătorilor și reasigurătorilor europeni – Insurance Europe.