Ursul fantomă de pe autostrada Lugoj-Deva costă 180 milioane euro

Autostrada Lugoj-Deva nu se termină dacă Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, nu construieşte ecoducte pentru urşi.  Chiar dacă lotul 2 al autostrăzii Lugoj-Deva a început în primăvara anului 2014 şi ar fi trebuit terminat la sfârşitul anului 2015, cei 28,6 km de autostradă se deschid traficului abia în anul 2020 pentru că 9,2 km trebuie relicitaţi, scrie capital.ro.

 

Vina aparţine ursului brun. Conform ONG-urilor, această por­ţiune de şosea la patru benzi blochează singurul coridor ecologic structural pentru urs între Munţii Apuseni şi Carpaţii Meridionali. Pe această porţiune trebuie „construite viaducte şi anumite pasaje naturale pentru carnivore mari“.

 

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, prezent la conferinţa „Transporturi şi Infrastructură 2017“, întrebat despre situaţia eco­ductelor ce urmează a se construi pe autostrada Lugoj-Deva, a răspuns că pe o porţiune de aproximativ 9 km trebuie realizate pasaje naturale şi viaducte care vor asigura urşilor deplasarea în habitatul lor fără a fi blocată de autostradă. „Pentru autostrada Lugoj-Deva, lotul 2, este o problemă cu acordul de mediu. Pe o porţiune de aproximativ 9 km se construiesc ecoducte, viaducte şi un tunel. Numai acest lot are o valoare de circa 180 milioane euro, costă mai mult decât întreg tronsonul. Felicitări ONG-urilor şi tuturor factorilor care au determinat aceasă soluţie. Avem două variante pentru a debloca această situaţie, prima este să scoatem secţiunea din contract şi să organizăm o nouă licitaţie sau să avem o discuţie la Bruxelles să vedem ce înseamnă din punct de vedere al finanţării europene şi să mergem pe varianta veche. Pe proiectul vechi nu au fost prevăzute aceste ecoducte“, a punctat ministrul Răzvan Cuc.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed