Viitorul Uniunii Europene „atârnă” de un tabloid. Puternicul ziar are forţa de a transforma o bârfă într-o furtună politică

„Am nevoie doar de Bild, de Bild-ul de duminică şi de televiziune pentru a conduce”, spunea Gerhard Schröder, fostul cancelar german, într-o frază care rezumă imensa putere a publicaţiei din Germania.

 

Cu cât poporul german se apropie rapid de alegerile naţionale ce vor avea loc în câteva zile, Bild ar putea fi un ajutor pentru Angela Merkel, încât aceasta doreşte să câştige al patrulea mandat de cancelar al Germaniei.

 

Criticii au acuzat publicaţia timp de mult timp pentru că nu o cirtică mai mult pe Merkel.

 

Acuzaţia este respinsă vehement de către editorul Bild, Julian Reichelt. „Este greşit să crezi că noi împărţim pumni în stânga şi în dreapta, sau că prezentăm vreun fel de simpatie politică – relatăm lucrurile aşa cum le vedem”, spune acesta. Ziarul a prezentat clar în editorialele sale, spune acesta, că „ Campania electorală desfăşurată de Merkel ameninţă să trimită naţiunea la somn”.

 

Bild nu poate pretinde că va determina rezultatul alegerilor, după cum spune ziarul The Sun din Marea Britanie. Dar această curiozitate în peisajul mediatic al Europei – un ziar roşu, de circulaţie în masă, care este ferm pro-instituţie – reflectă starea de spirit a unor părţi mari ale naţiunii.

 

Din alte puncte de vedere, Bild nu mai este vocea naţiunii atât de mult pe cât era în trecut. Traficul ziarului a scăzut de la 4.4 milioane în 2001 la 1.6 milioane de exemplare astăzi.

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed