Visul neîmplinit al lui Dinu Patriciu, pus în practică de rivalii săi

Reţeaua Mic.ro a fost caracterizată de presa economică drept cel mai mare pariu românesc din comerţul alimentar. Şi pe bună dreptate. Dinu Patriciu îşi dorea în 2010 să creeze o reţea de retail care să genereze o cifră de afaceri anuală de un miliard de euro, ceea ce l-ar fi plasat în fruntea retailerilor. În mai puţin de doi ani, milionarul a ajuns la 830 de magazine Mic.ro, dintre care 720 fixe şi 110 mobile, şi 58 de unităţi MACRO şi miniMax, scrie capital.ro.

 

Ambiţia antreprenorului era aceea de a dezvolta o reţea cu preţuri mai reduse decât cele practicate de alte magazine de cartier, precum Mega Image. A ajuns chiar să vândă pe datorie în limita a 300 lei.

 

La cinci ani după eşecul răsunător al afacerii lui Patriciu, belgienii din spatele Mega Image au planuri la fel de măreţe. Retailerul a ajuns la 489 de supermarketuri şi magazine de proximitate Shop&Go în Bucureşti şi alte 37 de unităţi în jurul Capitalei şi pe Valea Prahovei, plus Constanţa.

 

După ce a împânzit Bucureştiul, Mega Image îşi mută bătălia în marile oraşe. Anul acesta, vrea să deschidă primele magazine din Cluj-Napoca şi continuă cu zona de vest a ţării cu Oradea, Timişoara şi Arad. Pus în practică, planul companiei va depăşi rapid borna de 800 de unităţi setată de Patriciu cu Mic.ro.

 

Mega Image a luat avânt anul trecut, după finalizarea fuziunii dintre Delhaize şi Ahod. Noua companie, care deţine Mega Image, a devenit unul dintre cele mai mari grupuri de retail la nivel mondial, cu o reţea de 6.500 de magazine în 11 ţări.

 

După vânzarea lanţului Profi, finalizată anul trecut, au apărut şi primele zvonuri privind o eventuală vânzare a reţelei Mega Image. Planul lui Dinu Patriciu prevedea exact asta: creşterea reţelei şi vânzarea ei.

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed