3 lucruri bine de știut dacă vrei să-ți deschizi un service auto

Iei tot mai în serios ideea de a-ți deschide propriul service auto, dar simți că nu ai încă toate cunoștințele necesare? E în regulă, oricum vei învăța unele lucruri și din mers și pe măsură ce vei experimenta, la fel cum se întâmplă în oricare altă afacere. Există, într-adevăr, și o bază de lucruri musai de știut și respectat atunci când vrei să-ți lansezi propriul business în acest domeniu, pe care ți le vom prezenta și noi. Despre unele poate că ai mai citit, pe altele poate că abia acum le vei descoperi. Prin rândurile următoare vrem să te ajutăm să-ți faci mai multă ordine în gânduri și pe lista de „to do” și să-ți aducem mai multă claritate.

Acestea fiind zise, iată 3 lucruri bine de știut dacă vrei să-ți deschizi propriul service auto:

Pornește la drum cu un plan de afacere clar și realist

Ok, ai ideea de business, pare promițătoare, poate că ai povestit despre ea cu unii prieteni. Poate fi un început bun, care îți dă încredere, însă nu e suficient. Desigur că e importantă și intuiția în lansarea unei afaceri, dar în lipsa unui plan de business realist și coerent care să o însoțească, e posibil ca lucrurile să fie mult prea riscante.

Ce presupune, mai exact, să îți construiești un plan de afaceri coerent și realist? În primul rând, este important să știi care va fi clientul tău și ce nevoi concrete are el. Tu nu vei deschide un simplu service, dotat, printre altele, cu elevatoare auto și alte echipamente, ci îi vei rezolva potențialului client, prin serviciul tău, o problemă concretă. Identifică problema sau frustrarea clientului tău și, în felul acesta, îți va fi mai ușor să-ți dai seama cum vei contura în continuare planul afacerii. De exemplu, îți va fi mai ușor să stabilești dacă deschizi un service auto mai degrabă generalist sau unul nișat – care se adresează doar anumitor mărci de autovehicule, spre exemplu. Astfel, vei putea să stabilești, măcar orientativ la început, tarifele pe care le vei practica. Dacă viitorul tău client preferă calitatea și serviciile high-class, va fi important ca aceste lucruri să se reflecte și în tarifele practicate de tine.

Un plan de business nu te ajută doar să stabilești de câte și ce tipuri de elevatoare auto vei avea nevoie sau ce tarife vei include în oferta ta, ci și să ai o perspectivă clară asupra aspectelor logistice. De pildă, vei ști dacă ai nevoie să închiriezi sau să cumperi un spațiu mai mare sau mai mic, dacă vei avea nevoie de la bun început de mai mulți angajați sau dacă te vei descurca bine și cu o echipă mai restrânsă.

Nu în ultimul rând, planul de business îți oferă și o perspectivă financiară macro. Astfel, vei avea un overview asupra investiției inițiale necesare, pentru închirierea sau cumpărarea spațiului, pentru achiziționarea elevatoarelor auto, pentru plata salariilor și așa mai departe.

Documentează-te cu privire la legislația în vigoare

Odată ce decizi să-ți deschizi propria afacere, ai nevoie de un SRL sau de PFA care să includă domeniul de activitate aferent. E bine să știi că Registrul Auto Român este autoritatea competentă care se ocupă de autorizarea operatorilor economici din domeniul activităților de reparație, întreținere sau dezmembrare a vehiculelor ieșite din uz. Pentru a obține această autorizație, e necesar să pregătești o serie de acte și documente, precum cererea-tip de de autorizare pentru prestarea serviciilor de reparație a vehiculelor rutiere și copia certificatului de înmatriculare a societății. Pe website-ul RAR găsești mai multe informații actualizate despre criteriile și toate documentația de care ai nevoie.

Va fi nevoie să investești în promovare

Mai pe scurt, ai nevoie de marketing: offline și online. Nu e suficient că ți-ai deschis propriul business: pentru a fi rentabil, oamenii trebuie să afle de el, să devină interesați, curioși și, în cele din urmă, să treacă pragul service-ului. Asta înseamnă că nu-i de ajuns să cumperi sau să închiriezi un spațiu cu vad – da, poate fi un bun punct de pornire, dar recomandarea noastră e să și comunici asta: în presă, pe social media, pe website-ul afacerii tale. Nu în ultimul rând, nu uita că experiența clienților este, la rândul ei, o metodă de promovare – așa-numita „gură a lumii” contează încă enorm. Asigură-te că le oferi clienților tăi experiența promisă și că există coerență între serviciile tale și modul în care le promovezi. În caz contrar, riști să devii „un business cu un marketing bun și atât”.

Așadar, construiește-ți un plan de afaceri realist, în care să nu uiți să incluzi investiția în echipamente și elevatoarele auto, verifică bine și respectă legislația în vigoare și dedică un buget pentru promovarea businessului tău. Astfel, vei porni la drum mai bine pregătit(ă) și cu mai multă claritate. Mult succes!

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed