3 metode prin care companiile cresc nivelul de retenție al angajaților

Menținerea angajaților buni în companie poate fi dificilă, având în vedere competitivitatea mare între companii, pe piața muncii. De aceea, este responsabilitatea fiecărui manager de a implementa o strategie prin care să-și mențină angajații mulțumiți la locul de muncă.

Acest lucru nu numai că oferă companiei o imagine bună pe piață, ci și contribuie la desfășurarea activităților operaționale fără întreruperi.

Iată câteva metode pe care le poți pune în aplicare, pentru a crește nivelul de retenție al angajaților în compania ta.

1.   Asigurarea unui proces de formare profesională

O cultură organizațională sănătoasă, care le oferă angajaților diverse perspective de creștere și dezvoltare în cadrul companiei, poate să influențeze mult nivelul de retenție al acestora. 

Încă din prima zi a unui angajat în companie, există modalități de a-i arăta grija față de dezvoltarea sa. Una dintre aceste modalități este și procesul de formare profesională. Acesta are loc în 2 etape:

  1. în primele zile de lucru ale angajatului. În această etapă, formarea profesională include activități de pregătire în vederea dobândirii competențelor profesionale pentru desfășurarea activității.
  2. odată cu dobândirea experienței în cadrul companiei. Atunci când formarea profesională inițială se încheie, începe formarea profesională continuă, care asigură dezvoltarea competențelor deja dobândite, dar și dezvoltarea de noi competențe profesionale.

Descoperă mai multe detalii despre formarea profesionala a angajaților și cum poate contribui aceasta la creșterea nivelului de retenție.

O altă modalitate prin care poți susține dezvoltarea angajaților tăi constă în organizarea de workshop-uri care să trateze diverse subiecte de interes general, atât în ceea ce privește dezvoltarea profesională, cât și din perspectiva dezvoltării personale.

2.   Asigurarea unui loc de muncă modern

Perspectiva angajaților vizavi de locul de muncă s-a schimbat, odată cu pandemia, motiv pentru care tot mai mulți dintre aceștia preferă un regim de lucru hibrid sau chiar full remote.

Cu toate acestea, beneficiile interacțiunii între angajați la locul de muncă sunt incontestabile, motiv pentru care este recomandat ca, pentru a-ți păstra angajații valoroși în companie, să le oferi un loc de muncă modern, care să includă cel puțin același nivel de confort pe care îl regăsesc și acasă.

Iată câteva caracteristici ale unui loc de muncă modern:

  • zone open-space organizate atât pentru desfășurarea activităților profesionale, cât și pentru interacțiune;
  • zonă de relaxare;
  • existența unor restaurante în proximitatea locului de muncă sau amenajarea unei zone de luat masa;
  • utilizarea tehnologiei avansate atât în activitățile de zi cu zi, cât și în ceea ce privește sustenabilitatea afacerii și reducerea costurilor.

3.   Oferirea beneficiilor competitive

Bineînțeles, nu este suficient să le oferi angajaților oportunități în carieră și un mediu fizic plăcut, în care să își desfășoare activitatea. De aceea, și oferirea unor beneficii competitive ar trebui să facă parte din strategia de creștere a retenției angajaților. Iată câteva exemple:

  • Asigurarea medicală – este unul dintre cele mai populare beneficii extrasalariale. Aceasta poate acoperi costurile tratamentelor medicale și poate reduce stresul financiar pentru angajați.
  • Programul de lucru flexibil – acesta îți permite să încurajezi echilibrul între viața personală și cea profesională a angajaților.
  • Discount la sala de fitness – atunci când le decontezi angajaților tăi o parte din abonamentul la sala de fitness, încurajezi un stil de viață sănătos, care crește, totodată, eficiența și productivitatea muncii.

Existența unor procese de formare profesională, asigurarea unui spațiu modern de lucru și oferirea unor beneficii competitive pe piață sunt 3 lucruri pe care să le ai în vedere, atunci când îți dorești să crești gradul de retenție al angajaților tăi. Folosește-te de informațiile din acest articol și pune în aplicare acțiunile care se potrivesc cu obiectivele afacerii tale.

sursă foto: shutterstock.com

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed