4 monștri sacri, Heineken și Danone, Christian Dior și L’Oreal vor fi de vânzare la Bursa din București

Cele patru noi titluri vor spori până la 10 numărul monștrilor sacri tranzacționați la Bursa de Valori București (BVB), în sectorul de piață ATS (sistemul alternativ de tranzacționare), în care acțiunile respective nu sunt listate după toate rigorile, ci doar tranzacționate. Pentru listare ar fi nevoie de acordul companiei respective, pe când așa, este suficient ca un investitor din România să aibă acțiuni de vânzare ale companiei respective. De obicei brokerii sunt cei dintâi care pun în circulaţie  acţiunile şi menţin o oarecare lichiditate pe această piaţă.

Acţiunile marilor corporaţii europene sunt mult mai accesibile astfel, căci nu este uşor să tranzacţionezi direct la Paris sau la Frankfurt. Totodată, costurile aferente tranzacționării sunt mult diminuate. Faptul că acțiunile respective se tranzacționează în lei, fără risc valutar este un alt avantaj al acestei piețe.

 

În prezent sunt  prezente pe piața noastră acțiunile altor companii europene celebre: Adidas, Bayer, Daimler, Deutsche Telekom, corporția energetică germană E.On și cea informnatică SAP. Piața este încă la început, valoarea totală a tranzacțiilor fiind mică, de nici 10 milioane de lei, cele mai multe tranzacții fiind cele cu producătorul de Mercedes.

Cele patru noi venite vor putea fi tranzacționate cel mai târziu la 1 noiembrie, potrivit informației furnizate de casa de brokeraj Tradeville. Toate cele patru sunt lidere mondiale ale domeniilor lor, dar dintre ele, producătorul de lactate francez Danone, este acțiunea cea mai defensivă.

DANONE

În general domeniul alimentar este cel mai puțin afectat de crize, conform percepției investitorilor și statisticienilor, care spun că oamenii  taie cel  mai greu mâncarea de pe lista de cumpărături. În România, berea s-ar putea să fie tăiată și mai târziu.

 

Acţiunea Danone a fost de aproape două ori mai rezistentă la criză decât piaţa sa „de domiciliu“, potrivit analiştilor de la Tradeville. Indicele bursier francez  CAC 40 a scăzut cu 42% în perioada 2007-2008, în vreme ce acţiunea lăptarilor a pierdut 24.90%.

„Un alt argument este legat de constanţa cu care Danone a distribuit dividende către acţionari în fiecare din ultimii 18 ani, perioadă în care dividendele au crescut cu o rată anualizată de 5,14%. În ultimii 9 ani, rata anualizată a fost de 12,13%, compania distribuind acționarilor, prin dividende, aproximativ 40% din profitul net ”, se arată în raportul Tradeville (ataşat la acest articol).

 

DIOR

Din perspectiva dividendelor și acțiunile Christian Dior (CDI) pot părea apetisante. „Compania a adoptat politica distribuirii de dividende încă de la listarea sa laBursa din Paris, în 1991. În 2010 compania a distribuit acţionarilor dividende de 30,4% din profit, rata de distribuire medie fiind de 34,5% în ultimii 5 ani. Mai mult, în ultimii zece ani valoarea absolută a dividendelor s-a aflat pe o tendință ascendentă“, potrivit analiștilor de la Tradeville.

„În comparatie cu indicele CAC-40, prețul acțiunilor CDI a performat mult mai bine după minimele înregistrate în martie 2009, într-o perioada de creștere economică la nivel mondial și de expansiune a cererii pentru produse de lux“, mai  spune raportul Tradeville (anexat).

HEINEKEN

…este lider pe piata de bere din Europa, ocupa pozitia a treia la nivel mondial și locul secund pe piața din România. Brandul Heineken ocupa locul 2 într-un clasament al celor mai bine vândute mărci de bere din SUA, potrivit Tradeville.

În criza actuală, Heineken a infirmat regula scăderii consumului de bere în vremuri grele. „A înregistrat creșteri ale vânzărilor în fiecare din ultimii patru ani. Potrivit firmei de cercetare Plato Logic, în 2008, în ciuda intrării economiei globale în recesiune, piața mondială de bere a crescut cu 2%, după ce, în anul anterior, avansase cu aproape 6%. În 2009, piața mondială de bere a crescut cu 0,4%, în 2010 cu 1,6%, în timp ce estimările pentru 2011 indică o creștere cu 2,5%“, spune raportul Tradeville (anexat).

 

L`OREAL


Din 1983 și până  în prezent compania a împărțit mereu profitul cu acționarii – spune raportul Tradeville. Mai mult, „în ultimii zece ani, valoarea absolută a dividendelor s-a aflat pe un trend general ascendent, în timp ce randamentul a crescut și el, deși cu mai puțină consecvență“.

Tradeville citează analiști care încadrează pe acest „producător de produse de îngrijire pesronală“ tot în clasa acțiunilor defensive.

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed