A apărut hypermarketul de vacanţe

Deşi de ani buni oferă toate variantele de concedii ale touroperatorilor români şi străini, a fost destul de greu pentru Dragoş Anastasiu, proprietarul Eurolines, să se dezlipească de amprenta autocarului. „Acesta e tributul pe care îl plăteşti atunci când transporţi 12 milioane de persoane, în 16 ani de când suntem pe piaţă. Lumea te pune într‑un sertar şi ăla eşti, nu că n‑am fi mândri de acel sertar“, spune Anastasiu, precizând că din studiile companiei sale 95% din români au auzit de Eurolines.

Dar recunoaşte în acelaşi timp că transporturile internaţionale cu autocarul au un viitor limitat, pentru că „a merge 3.000 km cu autocarul nu e chiar cea mai mare plăcere, mai ales că acum poţi lua un zbor low‑cost“. Conştient că produsul autocar e bun pe distanţe de până în 1.000 km, Anastasiu a înţeles, în ultimii ani din ce în ce mai acut, că trebuie să‑şi completeze portofoliul cu alte produse turistice.

PORTOFOLIU COMPLET. Prima etapă în dezvoltarea portofoliului a fost reprezentată de biletele de avion, introduse acum opt ani. În a doua etapă au fost adăugate vacanţele, prin achiziţia în 2005 a companiei Nova Turism, care deţinea la acea vreme mai multe agenţii, printre care şi cea de pe Bdul Bălcescu din Capitală, prima rebranduită cu numele de TUI Travel Center, unde s‑a desfăşurat şi inter­viul cu MONEY EXPRESS.

„A fost o provocare să dezvoltăm Nova, dar am preferat în cele din urmă să căutăm o soluţie internaţională şi să păstrăm Nova ca nume de touroperator independent“, detaliază antreprenorul.

Ultimii 2–3 ani au fost dedicaţi găsirii acestei soluţii, mai exact găsirii unui partener internaţional care să‑i asigure un viitor luminos.

Şi Anastasiu a obţinut în sfârşit ceea ce şi‑a dorit. Foarte generos cu avantajele acestui parteneriat, dar foarte reticent când vine vorba de taxele de franciză pe care le plăteşte pentru a face parte din lumea TUI, omul de afaceri spune, metaforic, că, atunci când te îmbraci în frac, trebuie să fii bărbierit şi parfumat. „E un parteneriat dificil care ne obligă mult, chiar nu mai avem voie să greşim. Lumea are aşteptări foarte mari şi acum orice greşeală se întoarce împotriva ta de 10 ori mai mult“, crede el, detaliind că targetul pentru 2012, ca şi cel pentru 2011, este foarte ambiţios. Mai exact, ţinta sa este să dubleze în 2012 încasările din segmentul de turism, care reprezintă în acest an circa 25% din cifra sa de afaceri, pe care o estimează la 28 milioane euro pentru 2011. Restul provine din vânzarea de bilete de avion şi bilete de autocar.

Asta în condiţiile în care, în toamna lui 2010, le stabilise angajaţilor săi ca target pentru 2011 creşterea cu 70% a vânzărilor pe segmentul de turism, „iar ei au zis că sunt nebun“. Dar au reuşit să atingă targetul. Acum, în condiţiile în care 25 din cele 52 de agenţii vor fi rebranduite în acest an cu TUI Travel Center, iar numele va duce clienţii cu gândul la vacanţe – şi nu la curse cu autocarul, ca până acum –, Anastasiu nu are dubii că va reuşi să ajungă la cifrele pe care le doreşte. Din nou, când vine vorba de cifre, Anastasiu cel expansiv devine rezervat. Spune că nu i‑a impus nimeni un target de vânzări, dar este practic obligat să crească, în primul rând pentru a supravieţui şi în al doilea rând pentru a recupera investiţiile făcute în ultimii doi ani.

O cifră ambiţioasă dă însă Harald Kraus, directorul de vânzări al TUI, care spune că în următorii trei ani compania va deţine 100 de agenţii de turism pe piaţa din România, ceea ce ar transforma‑o practic în compania de travel cu cea mai mare reţea din România.

Citeşte mai mult despre afacerile din turism ale lui Dragoş Anastasiu în MONEY EXPRESS

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed