A plecat în Germania în copilărie, într-o dubiță, și a ajuns să lucreze în echipele care au câștigat 5 Oscaruri

„În 1989 eram în Piața Mare în Sibiu, exact când s-a tras în populație. Eram acolo și nu știam ce se întâmplă, oamenii strigau lozinci și apoi a început să se tragă în populație. Nu am mai stat și am luat-o la goană. Parinții mei erau fugiți în Germania și unchiul meu Gigi avea grijă de mine și de fratele meu Claudiu. După Revoluție am plecat în Germania, singur, copil, într-un van – o dibiță, fără viză, doar cu o hârtie scrisă de mână în limba germană ‹‹…trebuie să ajung la părinții mei››… Dacă îți vine să crezi… În vamă, pe la ora 3-4 dimineața, toți aveau vize. Un ofițer german a intrat în mașină și s-a uitat la mine. Eu i-am întins acea hârtie A4. A citit-o, îmi amintesc. Parcă vedeam că era puțin șocat și calcula, „oare ce fac cu copilul ăsta dacă îl dau jos din masina?!” Mă gândesc de multe ori la domnul fără nume, pentru că s-a uitat la mine și a ridicat mâna și a zis: „GO!” În mintea mea el a avut întotdeauna un nume: erou! Din momentul acela schimbarea a fost evidentă și s-a întâmplat exact acolo, pe loc”. Este mărturisirea lui Paul Arion, românul premiat internațional pentru efecte speciale în filme pe care le-am văzut cu toții în cinematografe.

„În Canada am ajuns în 2001. Pe 11 septembrie, cand au căzut turnurile în New York, industria filmului a avut și ea de suferit, multe firme s-au închis. Am lucrat la Pizza Hut, ca șofer de pizza, un timp până când și-a revenit industria, apoi când am primit un telefon de la o firmă de efecte vizuale să mă prezint la interviu – și nu exagerez!!! -, exact ca în filme am aruncat o pizza pe geamul mașinii… și am plecat. Am fost angajat la firma lui William Shatner, căpitanul Kirk din Star Trek. Nu glumesc, chiar dacă pare SF ce îți povestesc!!! El era partener în aceea afacere, C.O.R.E. Digital Pictures se numea. Am lucrat acolo 7 ani frumoși și am lucrat cu niște oameni incredibili de talentați de la care am „furat” cât am putut, știință. Am urcat în ranguri și am ajuns Lead, adică șef de echipă în ultimii doi ani petrecuți acolo. Apoi am plecat în Londra, unde locuiesc și acum, capitala Efectelor Vizuale în lume. După cativa ani am fost trimis de firma din Londra ca singurul supervizor tehnic pentru Cartea Junglei pe platoul de filmare în Los Angeles, să lucrez alături de legenda Jon Favreau, cu care am lucrat la ordinea zilei aproape un an. Am plănuit cu ideile mele cum să executăm tehnic tot filmul. Anul următor Cartea Junglei a câștigat un Oscar și un BAFTA. Primul pe resume-ul meu. Între timp, am aproximativ 100 de filme din Hollywood și cu echipele am 5 oscaruri pe resume si 5 BAFTA”, își continuă mărturisirea Paul Arion în cel mai recent interviu pentru Money.ro pe care îl puteți citi integral, aici: https://www.money.ro/paul-arion-filmul-este-o-masinarie-imensa-de-artisti/

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed