Aceste mașini DIESEL trebuie INTERZISE!

Principalele surse responsabile fiind traficul rutier şi încălzirea rezidenţială[1]. Planul Integrat de Calitate Aer (PICA) adoptat de PMB 10 ani mai târziu, în 2018, ar trebui, aşa cum se susţine în acest raport, să reducă în cel mai scurt timp nivelul de poluanţi din aer, prin măsuri eficiente şi cuantificabile.

 

PMB nu ne explică de ce a fost nevoie ca locuitorii Bucureştiului să trăiască timp de 10 ani respirând zilnic poluanţi cancerigeni de tipul monoxidului şi dioxidului de azot, particulelor fine în suspensie PM10 şi PM2.5 sau benzenului, până când nişte oficiali ai primăriei să ne spună (sau să recunoască) ceea ce Comisia Europeană ne tot atenţiona din 2010 încoace.

 

Deşi măsurile din PICA trebuiau să fie de o eficienţă efectivă, pentru a reduce „în cel mai scurt timp cu putinţă” poluarea din Bucureşti (cum spune Directiva din 2008 şi legea ei de aplicare), PMB a adoptat un PICA întins pe 5 ani (2018-2022), ale cărui măsuri sunt fie nepotrivite (şi nu reduc intervalul de poluare la cel mai scurt cu putinţă), fie ineficiente (fiind lipsite de cuantificabilitate).

 

Spre exemplu, din cele 20 de măsuri invocate de PMB în PICA, 14 sunt prevăzute în Scenariul de Referinţă (de îndeplinire imediată) şi restul de 6 în Scenariul de Proiecţie (de îndeplinire ulterioară).

 

 

mai multe, pe adevarul.ro

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed