AcasăEconomieAdidas şi-a redus miercuri previziunile anuale, pe fondul rezilierii parteneriatului cu marca...

Adidas şi-a redus miercuri previziunile anuale, pe fondul rezilierii parteneriatului cu marca Yeezy, deţinută de Kanye West

Compania şi-a încheiat relaţia cu Ye, cunoscut anterior sub numele de Kanye West, pe 25 octombrie, după ce muzicianul a lansat o serie de tirade ofensatoare şi antisemite pe reţelele de socializare şi în interviuri.

Adidas anticipează acum un venit net din operaţiunile continue de aproximativ 250 de milioane de euro (251,56 milioane de dolari), în scădere faţă de ţinta de aproximativ 500 de milioane de euro stabilită pe 20 octombrie.

Compania se aşteaptă acum la o creştere redusă, cu o singură cifră, a veniturilor la curs valutar constant, cu o marja brută estimată acum să ajungă la aproximativ 47%.

Adidas a raportat o creştere de 4% de la an la an a vânzărilor ls curs valutar constant în trimestrul al treilea trimestru, cu o creştere de două cifre a comerţului electronic în regiunile EMEA, America de Nord şi America Latină.

Marja brută a scăzut cu un punct procentual, până la 49,1%, pe fondul ”costurilor mai mari ale lanţului de aprovizionare, a reducerilor mai mari şi a unui mix de piaţă nefavorabil”, a spus compania.

Profitul operaţional a fost de 564 de milioane de euro, în timp ce venitul net din operaţiunile continue, de 66 de milioane de euro, în scădere faţă de 479 de milioane de euro în urmă cu un an, a fost ”afectat negativ negativ de mai multe costuri unice însumând aproape 300 de milioane, precum şi de efectele fiscale extraordinare în Q3”, a spus Adidas.

”Această sumă diferă de cifra preliminară publicată la 20 octombrie 2022, din cauza implicaţiilor fiscale negative din trimestrul al treilea legate de decizia companiei de a înceta parteneriatul Adidas cu Yeezy. Acest efect fiscal negativ va fi pe deplin compensat de un efect fiscal pozitiv de mărime similară în T4”, a spus Adidas.

Compania a dezvăluit, de asemenea, că şi-a redus deja previziunile pentru întregul an pe 20 octombrie, ca urmare ”a deteriorării în continuare a tendinţelor de trafic în China, a activităţii mai mari de lichidare pentru a reduce nivelurile ridicate ale stocurilor, precum şi a costurilor totale unice de aproximativ 500 de milioane de euro.”

”Mediul de piaţă s-a schimbat la începutul lunii septembrie, pe măsură ce cererea consumatorilor de pe pieţele occidentale a încetinit, iar tendinţele de trafic în China s-au deteriorat şi mai mult. Ca urmare, am observat o acumulare semnificativă a stocurilor în industrie, ceea ce a dus la o activitate promoţională mai mare în restul anului, care va afecta din ce în ce mai mult câştigurile noastre”, a declarat directorul financiar al Adidas, Harm Ohlmeyer, într-un comunicat.

Ohlmeyer a spus că compania a fost ”încurajată” de entuziasmul ”observabil” în pregătirea Cupei Mondiale FIFA din Qatar, la sfârşitul acestei luni.

 

Ultimele Articole