Adobe cumpără firma de software de design Figma, într-o tranzacţie de 20 de miliarde de dolari; acţiunile Adobe au scăzut cu 17%

0

Figma, fondată în 2012, creează software de design bazat pe cloud, care permite echipelor să colaboreze în timp real şi care concurează în mod direct programul Adobe XD.

Compania a fost evaluată la 10 miliarde de dolari în ultima rundă de finanţare din 2021.

Figma, ai cărei susţinători includ Index Ventures, Greylock Partners şi Kleiner Perkins, este de aşteptat să genereze în acest an venituri anuale recurente peste 400 de milioane de dolari, au declarat anterior surse familiare cu situaţiile financiare ale companiei.

Adobe a confirmat că veniturile anuale recurente ale Figma va depăşi 400 de milioane de dolari până în 2022. Aceasta înseamnă că Adobe plăteşte aproape de 50 de ori veniturile, într-un moment în care multiplii vânzărilor pentru software cloud se contractă dramatic de la maximele record atinse anul trecut.

Adobe a spus că va integra unele dintre caracteristicile celorlalte produse ale sale, cum ar fi ilustraţia, fotografia şi tehnologia video, în platforma Figma.

Adobe vinde o gamă de servicii software pentru profesioniştii din domeniul foto şi video, cum ar fi Photoshop, Illustrator, Premiere Pro şi multe altele.

Adobe a anunţat şi rezultatele financiare pentru trimestrul trei fiscal. Compania a raportat câştiguri de 3,40 dolari pe acţiune, ajustate, depăşind estimările Refinitiv de 3,33 dolari pe acţiune. A înregistrat venituri de 4,43 miliarde de dolari, ceea ce corespunde aşteptărilor analiştilor, de 4,43 miliarde de dolari.

Compania a emis estimări mixte pentru trimestrul al patrulea fiscal. Adobe a declarat că veniturile din trimestrul respectiv vor fi de 4,52 miliarde de dolari, comparativ cu estimările consensuale de 4,6 miliarde de dolari, potrivit StreetAccount. Se aşteaptă să raporteze câştiguri de 3,50 dolari pe acţiune, ajustate, peste o estimare StreetAccount de 3,47 dolari pe acţiune.