Agroland Agribusiness, companie de inputuri pentru agricultură, a raportat în primul semestru venituri de 25,9 milioane de lei, mai mari cu 86%, şi un profit net de 1,2 milioane de lei, în creştere cu 53%

”Agroland Agribusiness (BVB: AAB), companie antreprenorială românească, parte a grupului Agroland, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură, raportează venituri din exploatare de 25,9 milioane de lei în primul semestru din 2022, o creştere cu 86% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, EBITDA de 2 milioane de lei, o apreciere cu 108% şi profit net de 1,2 milioane de lei, o majorare cu 53% comparativ cu primul semestru din 2021”, anunţă compania.

Cea mai mare creştere la nivelul cifrei de afaceri a fost înregistrată la fertilizanţi, care au crescut cu 113% în primele şase luni din 2022, până la 10,8 milioane de lei. A doua cea mai importantă creştere a fost înregistrată la nivelul pesticidelor, care au crescut cu 4%, până la 9,3 milioane de lei, urmată de vânzarea de seminţe, cu 6,6 milioane de lei, o creştere cu 39%. În această perioadă au crescut şi preţurile la produsele vândute în comparaţie cu anul trecut. În plus, în cel de-al doilea trimestru al anului, compania a demarat activitatea de trading de cereale, care a generat venituri de 3,1 milioane de lei.

„Listarea pe piaţa AeRO ne-a adus numeroase beneficii, dar ne-a şi impulsionat să ne dorim mai mult, să creăm noi oportunităţi de inovare şi dezvoltare. Rezultatele înregistrate în primele şase luni ale anului se datorează echipelor noastre care au fost extrem de active şi productive. Investiţiile realizate în prima jumătate a anului 2022, în extinderea echipei şi dezvoltarea portofoliului de produse, vor aduce rezultate în cel de-al doilea semestru al anului, iar acestea vor fi vizibile atât la nivelul cifrei de afaceri, cât şi la creşterea profitabilităţii afacerii. În acest context, reconfirmăm bugetul de venituri şi cheltuieli pentru anul 2022: vânzări nete de 47,9 milioane de lei, EBITDA de 4,3 milioane de lei şi profit net de 3,4 milioane de lei,” a declarat Florin Radu, director general al Agroland Agribusiness. 

În primul semestru din 2022, compania s-a axat pe extinderea portofoliului de produse. Astfel, Agroland Agribusiness şi-a extins gama de produse sub marcă proprie şi a iniţiat şi finalizat demersurile pentru dezvoltarea de noi soiuri de grâu, orz şi orzoaică, care vor fi comercializate sub marca proprie. De asemenea, Agroland Agribusiness a continuat consolidarea echipei de vânzări şi operaţiuni pentru a deservi creşterea continuă a portofoliului de clienţi, numărul de angajaţi în cadrul companiei fiind dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Agroland Agribusiness a facturat peste 340 de clienţi în primul semestru din 2022, dintre care 86 de clienţi noi au fost atraşi în cel de-al doilea trimestru al anului.

„În ciuda provocărilor legate de secetă, precum şi datorită selecţiei atente a fermierilor cu care colaborăm şi cărora le livrăm produse, nu întâmpinăm probleme la încasarea creanţelor. Majoritatea creanţelor au scadenţa la 30 iulie 2022 şi 30 septembrie 2022, iar în acest moment, cele cu scadenţă la finalul lunii iulie au fost încasate în proporţie de 95%. Obiectivul nostru pentru acest an este ca valoarea creanţelor să nu depăşească 55% din cifra de afaceri. Credem că acest prag este unul sănătos pentru afacere şi ne protejează împotriva unui risc major de neîncasare, care ar putea avea un impact negativ asupra continuităţii afacerii noastre. Având în vedere nivelul de încasări din prezent, suntem în continuare optimişti, chiar dacă acest an agricol va fi unul dificil”, a adăugat Florin Radu.

Pentru a doua parte a anului, Agroland Agribusiness are în plan extinderea în noi zone prin mărirea echipei de vânzări şi dezvoltarea departamentelor de Trading şi Logistică. De asemenea, compania va continua să se axeze pe dezvoltarea de produse exclusive, atât pe partea de nutriţie, cât şi pe cea de protecţie a plantelor. 

Acţiunile Agroland Agribusiness SA sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AAB. În prezent, compania are o capitalizare de piaţă de peste 38 milioane de lei.

Agroland Agribusiness este o companie antreprenorială românească, specializată în vânzarea de inputuri pentru agricultură. Compania activează în acest moment în zona de Sud a ţării, respectiv în judeţele Dolj, Olt, Mehedinţi, Argeş, Teleorman, Vâlcea, Gorj, Dâmboviţa, Ilfov, Ialomiţa, Călăraşi, Tulcea, Brăila şi Constanţa. Principalele inputuri agricole comercializate de Agroland Agribusiness sunt fertilizanţii, pesticidele, seminţele şi combustibilii, astfel, compania comercializează întregul set de inputuri necesare fermierilor. În plan secundar, Agroland Agribusiness este implicată şi în trading-ul cu cereale, activitate prin care achiziţionează cereale de la fermieri şi le valorifică către traderii mari care operează doar în puncte fixe sau doar în porturi. Astfel, Agroland Agribusiness operează ca un furnizor pentru fermieri, atât prin inputurile pe care le comercializează, dar şi ca potenţial cumpărător al culturilor fermierilor. Acţiunile Agroland Agribusiness sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 15 iunie 2021 sub simbolul AAB.

 

 

 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed