Agroland, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, estimează afaceri de 241 milioane de lei în acest an şi şi-a planificat investiţii totale de 17 milioane de lei

„Agroland Business System (BVB: AG), grup antreprenorial românesc de retail, agricultură şi alimentaţie, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România, estimează o cifră de afaceri de 241 milioane de lei în 2022, EBITDA de 20,7 milioane de lei şi un profit net de 13 milioane de lei”, anunţă compania.

Compania are în vedere investiţii totale de aproximativ 17 milioane de lei pe parcursul acestui an în dezvoltarea tuturor liniilor de business.

„În 2022, dorim să consolidăm poziţia Agroland în România prin continuarea dezvoltării accelerate pentru toate liniile noastre de business. Totodată, vom continua să creştem numărul de angajaţi, vom întări echipa de conducere şi vom numi un Consiliu de Administraţie care să ne sprijine în procesul de dezvoltare a companiei. În acest sens, ne bucură intrarea în acţionariatul companiei a unor investitori instituţionali, precum SevenX, controlat de Leonard Leca şi Iulian Cîrciumaru, care deţine în prezent o participaţie de 3% în Agroland, Leonard Leca fiind şi unul dintre membrii viitorului Consiliu de Administraţie al companiei. De asemenea, cele 14,7 milioane de lei atrase în cadrul majorării de capital încheiate în luna ianuarie a acestui an ne aduc într-o situaţie favorabilă din punctul de vedere al fluxului de numerar şi oportunităţilor prezente pe piaţă”, a declarat Horia Cardoş, fondator şi CEO al Agroland Business System.

Rezultatele financiare vizate de companie pentru acest an au fost publicate printr-un raport curent la Bursa de Valori Bucureşti ce prezintă bugetul de venituri şi cheltuieli al Agroland Business System pentru 2022. Compania are în vedere investiţii totale de aproximativ 17 milioane de lei în 2022, axate pe deschiderea de noi magazine, extinderea afacerii avicole, modernizarea fabricii de furaje de la Caransebeş şi dezvoltarea magazinului online.

Pe lângă aceste investiţii, Agroland are în vedere şi demararea de proiecte de sustenabilitate, prin investiţii în instalarea de panouri fotovoltaice şi utilizarea de alte soluţii de energie regenerabilă pentru magazinele, depozitele şi fermele sale. Obiectivul pe termen mediu în această direcţie este ca toate liniile de business ale Agroland să îşi reducă semnificativ amprenta de carbon prin utilizarea surselor proprii de energie verde.  

„Ameninţările aduse de pandemia de COVID-19 par să se îndrepte spre cote mai reduse comparativ cu anii precedenţi. Însă, anul 2022 vine cu noi provocări, precum inflaţia, creşterea preţurilor la energie şi potenţiale întreruperi ale lanţurilor de aprovizionare. Într-un final, toate acestea vor duce la majorarea preţurilor pentru consumatorul final. Chiar şi în aceste condiţii, exact cum am procedat şi în 2020, nu avem de gând să stăm pe margine şi vom continua să investim în dezvoltarea tuturor liniilor de business din cadrul companiei. Deşi preţurile alimentelor cresc în fiecare zi, observăm o activare a micilor fermieri, care sesizează oportunităţile din piaţă şi doresc să îşi crească afacerile”, a adăugat Horia Cardoş.  

În 2022, compania se aşteaptă ca vânzările realizate de cele 12 magazine Agroland MEGA care au fost deschise anul trecut să crească pe fondul maturizării acestora. Totodată, Agroland are în plan deschiderea a încă 10 noi magazine Agroland MEGA în acest an şi vizează o cifră de afaceri dublă generată de acestea comparativ cu anul 2021.

În plus, compania îşi propune să deschidă şi alte 10 noi magazine tradiţionale Agroland. 

În ceea ce priveşte performanţa magazinelor în 2022, cele tradiţionale vor contribui cu 60% la cifra de afaceri generată de această linie de business, iar cele din categoria MEGA, cu 40%. Obiectivul este ca în 2023, împărţirea să fie egală. De asemenea, Agroland vizează vânzări online de aproximativ 10 milioane de lei, o creştere cu 65% faţă de anul 2021. Pentru a atinge această cifră, compania va investi puternic în dezvoltarea platformei online, aceasta fiind un canal de vânzare complementar magazinelor fizice prin care pot fi atraşi noi clienţi.

Pentru ferma avicolă Mihăileşti, compania are în plan creşterea capacităţii de producţie, deoarece majorarea preţurilor alimentelor va duce la volume mai mari de vânzări. Astfel, este avută în vedere mărirea capacităţii de producţie a puilor de o zi până la o capacitate de 1.000.000 de ouă de incubaţie pe lună şi creşterea capacităţii de producţie ouă de consum la minimum 180.000 de ouă de consum pe zi. În 2022, Agroland estimează o creştere cu 50% a veniturilor din această linie de business.

Agroland Business System este listată pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 şi se tranzacţionează sub simbolul AG. Compania are o capitalizare de piaţă de peste 170 milioane de lei, iar începând cu data de 11 octombrie 2021, acţiunile AG sunt incluse în indicele BET-AeRO dezvoltat de BVB pentru piaţa AeRO.

Agroland Business System (BVB: AG) este o companie antreprenorială românească, care deţine cea mai mare reţea de magazine agricole din România. Compania a fost fondată în anul 2009 la Timişoara de către antreprenorul Horia Cardoş şi astăzi operează o reţea de 250 de magazine specializate în vânzarea de produse pentru grădină, fermă şi animale de companie. De asemenea, compania deţine şi platforma Avicola Mihăileşti, unde produce ouă de consum şi pui de o zi. Această platformă este formată din şase ferme aflate pe o suprafaţă de 30 de hectare în judeţul Giurgiu. Agroland este activă şi în zona de tehnologie prin AgTech TM by Agroland, primul program complet de incubare din România care stimulează şi susţine inovaţia în agricultură. Acţiunile Agroland Business System sunt listate pe piaţa AeRO a Bursei de Valori Bucureşti începând cu data de 1 martie 2021 sub simbolul AG.


 

Ultimele Articole

Articole similare

Parteneri

Loading RSS Feed